söndag 15 mars 2015

På banan igen

Ja.

Jag mår ganska bra nu. På alla sätt och vis. Livet känns orättvist ibland, men jag vet ju att det inte hade blivit bra om den här graviditeten gått längre, kanske till och med fulla tiden. Inte bra alls.

Så jag har återgått till gamla vanor. Ute och leka, promenera, putsa fönster (skulle jag ha gjort, men det visade sig att fönsterputsmojängen var hos MacGyvers bror, så jag slapp det!) och tvätta. Och imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Det blir bra. Rutiner är bra. 

Och så får jag dricka vin igen och det känns ändå lite härligt. Inte så att jag bälgar i mig, men lite portvin har vi sippat i oss i helgen. Och det är så härligt, för det känns som att vi flyttas direkt tillbaka i tiden, till dagarna i Lissabon efter vårt bröllop i somras. Och lite sommar- och semesterkänsla kan ju omöjligt vara dåligt.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar