fredag 12 april 2013

Pyssel

Med tanke på att jag är lågstadielärare skulle man kunna tro att jag är en sån där pysslig och kreativ person. Men icke!

Jag fruktar jul och påsk på jobbet, för då ska det pysslas. Och jag är inte bra på det. Har aldrig varit.

Men nu är jag mamma också och jag vill ju ge min bebis det bästa. Och så fick jag en idé (från en kompis, jag kom inte på det själv). Jag ska sy en egen snuttefilt till Elis! Eller flera, om den blir bra.

Det går inte undan, för han äter nästan hela dagarna och vill inte sova ensam utan bara i min famn (hur gosigt som helst), så stunderna som blir över är ganska... Obefintliga. Och de korta stunderna han är vaken vill jag ju umgås med honom, etablera ögonkontakt, prata och sjunga och så.

Men idag har jag tagit på mig bärselen och där sover han gott! Så nu har jag hunnit så här långt!

Vi får väl se hur slutresultatet blir...



4 kommentarer:

  1. Jaja, bara skynda dig innan han får för sig att hjälpa till, lagom ålder NU när han inte kan , haha...Vår dottern skulle bara hjälpa bara lite... När rutorna var ihopsydda i långa remsor som sedan skulle sys ihop till ett täcke gick hon loss med saxen....Det blev inget täcke!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bäst att skynda på då!
      Kram!

      Radera
  2. Det blir nog fiiint :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera