onsdag 3 oktober 2012

Nya morgonrutiner

Jag har ju varit ganska lyckosam under den första tiden tiden av min graviditet.
När många mår illa och spyr hit och dit har jag mest varit sömnig.
Och jag har har varit så nöjd med det och känt mig som en avundsvärd jäkel.

Och så kommer man förbi vecka tolv och det står överallt att nu börjar den bästa tiden när de flesta mår fantastiskt bra! Gött, tänkte jag, nu blir jag kanske pigg också!

Men icke. Jag går fortfarande och lägger mig vid 20-21 varje kväll. Oftare 21 än 20 i och för sig, vilket ju kan tyda på ett visst tillpiggnande.

Men så förra veckan, när jag gick in i vecka 14, kom illamåendet. Varje morgon innan jag kan starta upp dagen ordentligt måste jag ta en tur till toalettstolen och sitta på knä och hulka.

Att spy är det absolut värsta jag vet och jag gör det bara om det inte går att förhindra. Jag mår hellre illa i dagar än att kräkas.

Nu är det dock nödvändigt varje morgon och jag måste säga att jag börjar vänja mig. Det här kanske kan funka som någon form av kräkterapi för mig. Hm. Inte så dumt ändå...

Av hänsyn till er skippar jag att lägga upp någon bild denna gång ;)

2 kommentarer:

  1. HAhah men va fan, va bakvänt?
    Hoppas det släpper och är ngt tillfälligt :) Prova att äta ngt kex el ngt direkt på morgonen :)
    Kramar Åsa

    Ps hörru kan du inte ta bort de där säkerhetsorden man måste skriva? Tar typ 4-5 ord innan man ser vad det står :)

    SvaraRadera
  2. Urk, nä- det är en nära döden upplevelse att kräkas! Usch, hoppas det passerar fort!
    Hörru, hur går det med visningar o annat?
    Kram!

    SvaraRadera