måndag 5 augusti 2013

Så här...

Så här slutade det. Med halloncupcakes. Väldigt goda, även om jag kanske överdoserade toppingen lite. Men det är ju så kul att spritsa! Och så blir det så fint när det är mycket. Jag fick ta bort lite när vi åt sen, det blev för mycket till och med för mig. Det säger en hel del, för jag är en riktig sucker för sötsaker. MacGyver glufsade dock glatt i sig hela baletten.


Vi har nämligen en hel del bär utanför huset. En dignande svartvinbärsbuske, en jädra massa hallonsnår (hela husgaveln) med förvånansvärt lite hallon och en krusbärsbuske. Vinbären blev saft, men det finns nog minst två liter bär kvar på busken, så jag funderar på att göra en omgång till. Så himla tråkigt att plocka dem, bara... 
Hallonen la jag i muffinssmeten och himmel vad gott det blev. Och så några i toppingen, för färgens skull. 
Krusbären lämnar jag därhän. Nån måtta får det väl vara på husligheten ändå.

Igår hade vi picknick vid sjön, väldigt mysigt, men också väldigt blåsigt och därmed ganska kallt. 


Vi kikade också lite på det här huset, som råkar ligga på udden där vi satt, och pratade om vad som händer där nästa år.


Vi har nämligen bokat stället för vårt bröllop till sommaren. Tjohoo!

Alldeles strax ska vi sätta oss i bilen och åka till Alingsås. Vi ska fika. Och kanske se oss omkring en aning. Min mormor bodde där när hon levde, så det kan tänkas att jag blir lite nostalgisk och gråter en skvätt. Jag har nämligen blivit extremt känslosam sen jag fick barn. Men det är ett kapitel för sig och förtjänar ett helt eget inlägg. Det kommer väl om ett år eller så, med min effektivitet.

Ha en fin dag nu, vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar