söndag 16 november 2014

Det här med att göra egna julkort

Idag har vi tagit tag i det här med årets julkort. Vi spökade ut Elis till sockerbagare, ställde fram julbocken och satte en pepparkaksform i händerna på honom. 
Fram med stativet och kameran och knäpp av! 105 bilder blev det. Av olika kvalitet, kan man säga. 

För en 1,5-åring står ju inte direkt still och gör som han blir tillsagd. Inte vår 1,5-åring i alla fall.

Men det är ju en del av charmen.
















Till slut valdes en bild (fast inte en av dessa) och redigerades lite så det inte blev så grått och nu är korten beställda. Dagens uppgift slutförd. 

Gött!

1 kommentar:

  1. Haha, vilka härliga bilder!! Den med hatten som ramlat ner över ansiktet och man ser hans lilla hand som försöker lyfta bort den är ju stor humor:-P Här tjatar jag på Max att jag ska få ta julkortsbilder, men hittills har jag inte varit särskilt lycksam. "Sen!".... men du, vad tråkigt att din huvudvärk ställer till det för dig, får du någon hjälp med den? Har sällan huvudvärk, men de stunderna jag har det så är det ju hemskt så jag vill inte tänka på hur illa det måste vara för dig;.( Det där med elvispson känner jag igen, Max ramlar fortfarande ur sängen om man inte "bullar upp" runt om som en mur, och han sover inte sällan med fötter på kudden eller tvärsöver...

    Så konstigt! Jag kan läsa din kommentar via instrumentpanelen men inte se den under inlägget?

    Ja, jag har sett dessa pixikalendrar, jättesöta! Tyvärr är jag mer intresserad än vad M är så det blev ingen sån. Tycker att de är så svåra att spara på också, de hamnar liksom överallt. Men jag ska lägga vantarna på en sån där söt pixibokhylla, fick dock tips om att den ska komma i lite roligare färger snart så jag väntar. Hoppas att eländet slutar snart och att den nya veckan blir betydligt roligare! Kram

    SvaraRadera