fredag 4 januari 2013

Det här med att inte må helt bra

Nu är jullovet nästan slut. På söndag tar min sjukskrivning slut. På måndag börjar jag jobba.
Jag har pratat med min läkare idag och jag fortsätter antagligen på 50% februari ut. Sen blir det föräldrapenning tills Fisen kommer ut.

Men så har vi det här med Försäkringskassan. Jag har inte hört ett knyst från dem och har ingen aning om hur det går. Jag försökte ringa min handläggare idag, men hon kommer tillbaka på måndag. Det här med att inte veta hur det kommer bli, att inte ha någon som helst kontroll över situationen är jobbigt. Väldigt jobbigt. Och då kommer huvudvärken och inga tabletter i världen kan få bort den. Och ångesten. Jag kan inte jobba mer än jag gör, då går hela jag sönder. Det innebär att jag måste ta tjänstledigt och det slår hårt på ekonomin. Dessutom påverkas föräldrapenningen. Mer huvudvärk. Mer ångest.

Nej, just nu känns det inte så bra. Mörkt och kallt och oroligt.

Tur att lillen verkar glad i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Åh lilla gumsan :( Stor kram till dig nu..
    Hoppas det klarnar på måndag. Kan inte ens tänka mej hur jobbigt det måste vara att inte må bra, inte kunna leva fullt ut varken ekonomiskt el i livet.
    Jag tror det ordnar sig. Och gör det inte det så ordnar det sig iaf. :)
    Som sagt, stor kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för pepp, du är så rar...
    Det känns betydligt bättre idag, MacGyver fixade till mitt humör när han kom hem igår. Vi kommer att klara oss alldeles utmärkt ekonomiskt även om fk krånglar, förklarade han mycket pedagogiskt.
    Jag tror att oron kommer mycket ur att bebisens ankomst närmar mig och då vill jag att allt ska vara i ordning så jag kan koncentrera mig på att vara en lugn och harmonisk mamma.
    Och som du skriver, det löser sig. Det vore bara skönt om det inte var så meckigt...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Heder åt Mac Gyver-njut nu av ledig helg tillsammans o jag hoppas måndagen kommer med lugnande besked. Om inte så har du det bästa stödet man kan få. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Nordhem! Ja, han ska ha mycket heder, min MacGyver. Det finns ingen som kan lugna mig som han kan. Och det behövs lugnas ganska ofta nu för tiden.
      Men som sagt, det känns bättre nu och jag får försöka fokusera på att flyttpacka och hjälpa mister att förbereda sig inför Vasaloppet.
      Kram på dig!

      Radera