torsdag 27 december 2012

Matkoma

Julen är över och tur är väl det. Julmat är ju gott och så, men... Lite mycket!

Vi firade julafton med min familj hos min bror i hans lilla hus utanför Lysekil. Tyvärr långt från havet, men lantligt och snöigt och väldigt idylliskt. Lille Bob var med halva dagen och förgyllde vår tillvaro. Om han bara inte var så pappig... Han har en del trygghetsissues, men det tar vi inte här.

Kvällen spenderades hemma i soffan där vi såg tre filmer på raken. Fast jag somnade under den sista. Älskar att somna i soffan med huvudet i MacGyvers knä. Och så åt vi tomtegröt. Mycket viktigt! Förra året var vi i Värmland och de åt ingen gröt på kvällen. Jag fick gömma mig på toaletten och gråta en skvätt. Det hade väl andra orsaker egentligen, men gröten blev väl droppen. Fast det var en bra jul, det var bara det att det var min första utan min familj och dessutom var farmor väldigt sjuk.

Tillbaka till nutiden. Juldagen spenderades med MacGyvers familj hemma hos hans bror. Deras föräldrar hade kommit ner från Värmland och vi körde julafton all over again. De hade till och med väntat med klapparna tills vi kunde vara med. Ännu en finfin julafton alltså.

Igår var det annandagen och den var mer av en vanlig dag. Fika och bröllopsplanering (inte mitt bröllop, det dröjer) med två väldigt fina vänner och sedan en runda på stan. Det var visserligen inget vanligt med den rundan, med tanke på att det var mellandagsrea. Jag hade tänkt fynda till lillfisen, men kläder för nyfödda var visst inte så prioriterat att rea bort. Hittade lite på polarn och pyret, men frågan är om det var värt pinan att trängas i affärerna med resten av Göteborg. Aldrig mer!
Sen var jag helt slut och lämnade inte soffan på hela eftermiddagen/kvällen. Magen var duktigt spänd och uppsvälld också, så att ligga ner var liksom det enda alternativet.

Idag är MacGyver på jobbet igen och jag vilar ikapp mig. På soffan, var annars?
Just nu har Fisen hicka och hela magen studsar. Det här är nytt och väldigt spännande. Senare kan det hända att jag drar mig ner till tvättstugan, men just nu har jag allt jag behöver här. Skräp-tv, isvatten och en hoppande mage.



4 kommentarer:

  1. Åh hahha va rolig du är :)
    Va fina ni är ihop!
    God fortsättning på dig :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Päron, kokos o bock..något skall bort, fast först skall julen ut..Kram fr Köpenhamn- jag njuter för dig med!

    SvaraRadera
  3. Tack! Hoppas att ni har det riktigt härligt!
    Kram!

    SvaraRadera