söndag 22 september 2013

Delar av resultatet

Vi hann inte klart. Men vardagsrummet och biblioteket blev någorlunda klara!


Biblioteket fick bli tv-rum/mysrum istället. Den orangea fåtöljen ska bytas ut mot en grå, men vi har inte tid just nu. För vi måste ju köpa en. Sen ska det till en matta, men vi vet inte hur den ska se ut. Och tavlor. Och så ska tv:n upp på väggen, så Elis inte kan få den över sig när han blir såpass stor att han kan nå den. Gardiner skiter vi nog i...


Och så här blev vardagsrummet. Här ska vi nu bara umgås, inte glo på tv. Även här ska tavlor upp. en stor spegel ovanför sideboardet (hur böjer man det ordet?). jag vill egentligen byta ut taklampan också. och bordet. En soffa till istället för fåtöljen, tycker MacGyver. En fåtölj till, tycker nog jag. Jag gillar våra små fåtöljer, som min mammas morfar har gjort. Men färgen... Nja. Det blir väl en omklädning av dem i en mer lättmatchad färg. Så småningom...

Och så är det fortfarande lite stökigt. Jag ville hinna skriva färdigt medan MacGyver och Elis bytte blöja och tog på pyjamas. Det gjorde jag inte, men det förklarar varför jag inte hann plocka undan på vardagsrumsbordet och varför dammsugaren står kvar, och Elis klossar ligger framme. 

Men ni är väl vana vid den nakna sanningen vid det här laget :-)

Arbetsrummet är under konstruktion, kan man säga. Nu för tiden går det under arbetsnamnet "nya biblioteket". Det blir nog bra, det...

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att komma in här och se att det finns andra som har det som vi ibland, vilken skön kontrast mot bloggar som HoP:-) Sådana härliga rum ni har, en dröm! Speciellt att kunna ha ett rum att bara umgås i. Just nu står det grejer ÖVERALLT hemma, blir så stressad av det, men vi bor verkligen alldeles för litet nu när Max är äldre och tar mer plats, inte ens en liten kvadrat att få in allt på. Vi bor på 58 kvm och det funkade då när vi flyttade från huset och M var så liten, men aldrig trodde jag att vi skulle bo kvar! Blir knäpp! Och naturligtvis borde man ju köra med "en in - FEM ut!" men så hittar jag nåt som BARA MÅSTE in....

    Och du, en mamma får visst känna att man vill gråta efter en lång dag med sitt kid, det är jag övertygad om att precis alla har gjort någongång, även om alla inte skriver om det! För även om man älskar sina barn till vanvett så är man inte mer än människa, och det är ju en jätteomställning egentligen det där med att man plötsligt har ansvar för någon annan dygnet runt. Hur underbart det än är så har man sina ups & downs! Tycker att det är jättebra att du skriver om det, det kanske får någon annan mamma eller pappa att känna sig lite lättare till sinnet?

    Och plåtplanet, visst är det snyggt?!:) Jag köpte det i en liten butik här i stan, men hittade det även här:
    http://www.jollyroom.se/baghera-gabil-flygplan.html Där är det visst slutsålt men man kan ju alltid fråga om det kommer in igen. Sjukt varierande priser dock, där jag köpte det var priset eg. 1300...

    Som vanligt en halv roman blev det:) Hoppas du och lillkillen har en jättefin måndag tillsammans! Kram!

    SvaraRadera
  2. Och jag älskar ju dina romaner till kommentarer!

    Förstår att det känns stressigt att bo så trångt, jag håller alla tummar och tår för att ni ska hitta något snart! Det är så härligt att ha plats, även om vi kanske inte har det snyggaste av hem, har väl inte riktigt den talangen som många andra bloggare verkar ha. Fattar inte hur de gör, hur de har råd, hur de hinner städa hela tiden. Men det är ju tur att vi är olika! Det är härligt att gå in på inredningsbloggarna och få lite inspiration, på din blogg till exempel. För du har så himla bra tips på olika webshoppar och fysiska butiker. Hur har jag kunnat missa Artilleriet, till exempel? Måste ta mig dit snart.
    Sen tycker jag att ert hem är väldigt snyggt och då blir det ju ännu roligare att titta in! Det ska jag göra nu. Kommentera ska jag också, om inte lillen hinner vakna...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Shit vad du hänger med! Kolla in den här länken: http://stadshem.se/ViewAllImages.aspx?gid=OBJ24162_1280348068 visst kan man fronta en dammsugare ;)

    SvaraRadera