måndag 16 september 2013

Ordning och reda

Se där ja, där fick jag bloggabstinens! Jag känner att det börjar bli dags för ett nytt inredningsreportage härifrån Casa Coconut.

Vi håller oss på nedre plan idag. Övervåningen tar vi i nästa inlägg, när det nu kan tänkas dyka upp.


Det här är vårt blivande bibliotek. Vi älskar böcker och vill att Elis ska växa upp i ett läsande hem. Som ni ser har vi en del kvar att göra. Bokhyllor kan ju vara bra, till exempel. Men först måste listerna som ligger och skräpar upp. Elis har börjat förflytta sig lite lätt över golvet och de känns lite som en potentiell olycksrisk. Plus att det inte är skitsnyggt direkt!


Här har vi mysfåtöljen i vardagsrummet. Lite svårsutten för tillfället, men visst; man kan ju svepa in sig i den rena goa tvätten för ännu mera myyyzzz!


Här samsas inredningsmagasin med ljusstakar och nagellack, barntopsar, tensapparat (använder den på axlarna mot huvudvärk, funkar jättebra förutom att jag inte riktigt hinner sitta 3x30 min/dag), termometer, barnböcker, bananflugefälla och lite annat smått och gott.


Och så har vi hallen. Barnvagn, jeans, kläder på golvet, väskor, ny bilbarnstol i en härlig blandning. Charmigt, om ni frågar mig!

Nä, om jag skulle ta och städa lite. Eller inte...

3 kommentarer:

  1. Jamen se där, ett levande o kreativt hem med inovativa lösningar på praktiska problem, att bli inspirerad av.....
    =) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Varför satsa på förvaring, när man ha allting framme? Lättillgängligt är det nya, har jag hört :)

      Kram!

      Radera
  2. Hahha du är ju för underbar :D
    Stor kram på dig!

    SvaraRadera