söndag 22 september 2013

Det händer grejer!

Idag möblerar vi om i lilla radhuset! Vi fick en knäpp igår och konstaterade att vi inte alls ska ha det så som vi tänkt från början. Vi använder istället det vi har i möbelväg för att kunna utnyttja utrymmena bättre. För just nu står "biblioteket" tomt och där finns ju massa plats! Och MacGyvers arbetsrum är totalt omysigt, med kablar och Icakassar och verktyg överallt. Så nu tänker vi om och flyttar runt allting. Hinner vi färdigt får ni resultatet ikväll.

Här kommer några "före"bilder.


Blivande biblioteket, aningens uppstädat sen i förra inlägget.


Vardagsrummet, med överblommade gladiolus, leksaker under bordet och MacGyvers obligatoriska strumpor slängda på golvet (learn to love it!).


Och från andra hållet. Tycker ni att pläden i soffan ser bullig ut? Det är för att jag lagt den över allsköns bråte, såsom kläder, bröllopstidningar och en och annan babykräktrasa. Så jobbar jag! 


Detaljbild. Elis verkar brås på sin far när det gäller strumpor på golvet. 


Här har vi matplatsen i köket. Där väntar inga dramatiska förändringar just nu, men en liten, för att få allt det andra att gå ihop.



Och så har vi det fantastiska arbetsrummet.

Sen har vi "mitt rum"/gästrummet. Det får vänta lite med sin ansiktslyftning, men en vacker (eller regnig) dag så!

Nu ska jag fixa frukost åt de där två jag kallar min familj och sen kör vi igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar