söndag 2 december 2012

Advent

Ja, idag är det alltså första advent. Viktig dag för mig, nu får vi äntligen börja pynta lite inför julen!

Vi började dagen med frukost (chock!) och att tända första ljuset. Och med att läsa "När första ljuset brinner...". Vi har alla våra yrkesskador, som MacGyver säger.

Jag har slagit på stort och lockat håret också! Så nu är jag ack så adventsfin och om en liten stund beger vi oss in mot Kronhusbodarna och julmarknad.

Det här är inte riktigt likt oss, men i år är något annorlunda. Plötsligt är julmys superviktigt för mig och jag kapitulerar helt. Och följer mina impulser. MacGyver har inget val. Jag skyller, som vanligt, allting på lillfisen.



2 kommentarer:

  1. Mmm, som jag njuter nu- bara det kommer liite snö också!Njut fullt ut tycker jag. Unna dig, slå på stort..skäm bort dig =)
    För oss fick det bli en långsam promenad genom Haga
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahha låter underbart :)
    det ÄR mysigt i början, sen kräks jag på allt som har med jul att göra ;-)
    Fin dag på dig nu!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera