lördag 22 december 2012

Favorit

Favoritsyssla just nu: att ligga rakt upp och ner i soffan och titta på när magen rör sig.

Då glömmer jag lätt smolket i bägaren, nämligen min "julklapp" från försäkringskassan. De överväger att inte ge mig någon sjukpenning. Intressant ställningstagande, kan man tycka. Och gav mig till 27 december på mig att lämna synpunkter på detta. Har försökt kontakta min läkare, min handläggare på fk och kundcenter på fk. Att få tag på någon alls precis innan jul är i princip omöjligt. Jag har skickat iväg ett långt brev till dem i alla fall och hoppas att jag kan släppa skiten över jul.

Nu återgår jag till att betrakta magen. Sen ska jag slå in julklappar.

4 kommentarer:

  1. Va? På vilka grunder då? Vilket antiklimax det måste vara o jobba som handläggare! Släpp skiten, du har rätt...njut av magen o kokosbollen =)
    Kramar om..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår hur de resonerar, läkarintyget är lite luddigt skrivet. Jag hoppas att läkaren hunnit komplettera uppgifterna nu. Jag har ju å andra sidan fyllt i mina papper väldigt grundligt, men det räcker ju inte. Jag är ju bara en liten lärare. Man kan ju tycka att de borde kunna dra slutsatser när det står diagnos utmattning och depression på intyget, samtidigt förstår jag att de måste ha ryggen fri om något är luddigt skrivet. Läkaren har alltså skrivit att jag måste vila för att inte sjunka djupare ner i depression framöver. Inte varför jag inte kan utföra mitt arbete just nu. Jag skrev en utförlig beskrivning av hur mina symptom påverkar mina arbetsuppgifter, men jag vet inte om det hjälper. Kan inte göra mer nu, så jag gör som du skriver, firar jul och tittar på magen...
      Julkramar!

      Radera
  2. Ha ha åh vilken härlig mage :)
    Men vilka jävla puckon asså...skit på sig säger jag till dem..
    Du vinner,
    Stor kramis Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja, läkaren får nog ta på sig en del av ansvaret också. Men det var sällsynt dumt av dem att skicka ut det precis innan jul. Särskilt med tanke på att brevet var daterat 11/12. Så man kan ju tycka att det borde kommit fram lite tidigare...
    Tack för magkomplingangen :)
    Många kramar!

    SvaraRadera