onsdag 9 oktober 2013

Den senaste veckan i punktform

Idag är Elis lite krasslig, ögat rinner och är geggigt, men enligt 1177 är det ingen fara med smittorisk och så, så om en stund ska vi åka in till Göteborg och träffa min bästis (vi lärde känna varandra i sandlådan när vi var ett år, så vi känner varandra utan och innan, utan att överdriva) och hennes bebis som är fem veckor äldre än Elis. 

Men, jag tänkte ändå hinna med en uppdatering på vad som hänt sen sist! Vi kör den i punktform, utan utsvävningar.

  • Fotokursen i torsdags var väldigt bra. Kände mig som ett proffs när jag gick därifrån. När jag skulle fota i lördags hade jag glömt allting... 
  • Elis sov när jag kom hem! Det gick alltså, som väntat, finemang.
  • I fredags kom min bror och hans tvååring på besök för att stanna hela helgen. 
  • I lördags hade vi namngivningskalas för Elis, båda familjerna var här, vi käkade paj, sallad och chokladparfait. Elis fick paket och blev helt uppslukad av snörena.
  • Vi har sedan ommöbleringen lyckats ha det städat här hemma i över en vecka nu (parentes)!
  • I måndags hade jag min mammagrupp här. Fyra mammor och sex bebisar, galet mycket fika eftersom alla hade haft kalas av olika slag under helgen och fått kakor och tårtor över och alla tog med godsakerna hit. Kul var det!
  • Igår var Elis och jag i Onsala där två väldigt fina vänner bor med sina familjer, fem minuter ifrån varandra. Systrar är de också. En av dem har dessutom en ganska sprillans ny bebis, så liten och gosig och Elis kändes som en tioåring i jämförelse.
Och det var det! Efter att ha kollat igenom bilderna som fanns i kameran kan jag inte låta bli att bjuda på en "riktig" bild på Elis. Den tog jag innan fotokursen. I övrigt är jag måttligt nöjd med mina alster än så länge, men det är svårt att ta kort inomhus, det är det...


Blogger roterar den här bilden mot min vilja och jag lyckas inte räta upp den igen. Ni får vrida på huvudet lite...
 

Min mamma gjorde parfaiten, jag piffade till den lite med grädde.
 

Elis donar med en kartong. Jag är snabb som blixten i bakgrunden (pappa höll i kameran).
 

Och så har vi namntavlan som jag beställt från Isaform. Så fina prints och muggar och annat.

1 kommentar:

  1. Lille sötnöten då!! Han ser verkligen ut att fundera på nåt bus:) Grattis Elis till namngivningen, vad bra att det blev som ni tänkt er och det där fikat alltså *mmmm* Har också beställt från Isaform och varit så nöjd. Kramen!

    SvaraRadera