måndag 28 oktober 2013

Favorit i repris

Ikväll stormar det, sägs det! Jag märker inte av det så mycket, faktiskt. Kanske har han inte kommit igång ordentligt än, St Jude...

Hur som helst, så nattar MacGyver lille E själv ikväll och det verkar gå bra! Han skriker inte, pappa är lika bra som mamma har han kommit på. Sen om han somnar, det är en annan femma. Han kan böka runt i timmar, oavsett vem som nattar. Lite tröttsamt, men han är ju så söt så det gör inget.

Och när gossarna hänger på övervåningen ägnar jag mig åt det här. Fast utan mozzarella, tyvärr. Och så tog jag all såsen igen. Tusan! Och MacGyver gjorde köttfärssåsen igår, glömde säga till om kryddorna, så det är nog bara basilika i. Vinet glömde vi också. Men det blir nog gott ändå. Jag kom ihåg förklädet i alla fall! 

(Och nu kom MacGyver ner, prinsen sover!!!)

Jag blir så nostalgisk när jag ser bilderna från vårt gamla kök. Vårt egna kök, gjort precis som vi ville ha det. Köket här i huset är hästlängder efter, trångt och inte alls lika mysigt, även om det har sin charm det också. Men ändå... Hade glömt hur fint det var i lägenheten. Köket alltså, resten är bättre här!

Jag blev lite nostalgisk i allmänhet, faktiskt. Alla Kalifornieninlägg; planeringen innan, själva resan och alla bilder efteråt. Vilken resa det var...

Och så hittade jag det här inlägget också. Länkar främst till Tanja, lite Värmlandsbilder så här på måndagskvällen är aldrig fel!

Och nu är maten nästan färdig och det börjar bli dags att sätta sig till bords. Har ingen bild som har med inlägget att göra, så jag väljer någon ur något gammalt album på dator, och blundar när jag gör det.

Då ska vi se vad det blir...


Se där, från en tjejsegling för fyra år sen. Konsert på Slussens pensionat, Orust. 

Skål på er!

1 kommentar:

  1. Sedär jag! Nu känner jag mig lite V.I.P här i bloggen ju, en länkning riktad till mig:) Och jag förstår att det är ert paradis! Vi har varit i valet och kvalet om vi ska flytta hemåt (ja hemåt för min del och bortåt för P då) , alltså till Karlstad, efter att jag blev sjuk blev det riktigt tufft att klara sig här utan stöd. Men så har vi ändå valt att stanna, av olika anledningar. Och plötsligt slutade jag längta hem... Jag som bodde härnere när jag träffade P men hade planer på att dra mig uppåt, jag har tjatat om att det nog är dags... Men nu när vi tagit beslutet så... Det känns faktiskt bra! Men när jag ser dina bilder blir jag ändå nostalgisk:) Fast när jag växte upp så åkte vi till Östergötland om somrarna, där min mammas släkt kommer ifrån. Fast mormor och morfar flyttade långt innan mamma föddes dock, men på somrarna har vi varit långt ute i skogen, i deras barndomstrakter. Så för mig är Östergötland sommar:)

    Förresten: vilken mysig jul du beskriver, jag funderade på om jag kunde liksom bli adopterad av din släkt lite lagom till julafton, för jag vill också vara med:) Här är det istället lite ångest och ingen riktigt lust att vara någonstans på jul. Inte kul!:-(

    Kramkram!

    SvaraRadera