onsdag 2 oktober 2013

En snabbis!

Jag sitter vid MacGyvers dator och skriver. Här har jag inte tillgång till mina bilder, så det får bli ett bildlöst inlägg. Jag vet att det finns bilder någonstans i datorn, men jag har ingen aning om hur jag hittar dem och förresten finns här inga nya.

Min dator ligger nämligen fortsatt i träda efter den lilla vattenincidenten i somras. Den fungerar, alla bilder och dokument finns kvar. Internet funkar också, men bara så länge jag inte vill logga in någonstans. För då sätter den stopp och börjar protestera. "Det kan vara farligt", jämrar den. "Någon kan hacka dina uppgifter och logga in i ditt ställe!". Sen kan jag väl logga in ändå, skulle jag gissa, men jag är ju lite harig, så det vågar jag inte. 
Hur som helst så måste det fixas, och det snarast. 

För snart kommer jag ha f a n t a s t i s k a bilder att visa upp! Jag börjar nämligen en fotokurs imorgon kväll och det ska bli så himla kul! Får vi bara datorn att samarbeta så slipper ni kanske snart gryniga mobilbilder och får njuta av vackra höstbilder och arty farty stilleben. Det ni!

Det blir spännande att se hur det går med Elis när jag är borta vid läggdags. Han är inne i en fas när han bara vill bli nattad av mamma. Och han tar inte flaskan heller. Men han äter gröt, och det kan bli en räddning. Jag tänker att jag ammar precis innan jag går och så får vi hoppas på det bästa. Det går antagligen bättre om han vet att jag inte är där. Och det är ju inte så att jag lämnar honom ensam. Han är ju med sin pappa och det är precis lika bra som att vara med sin mamma. Det gäller bara att få honom att tycka det också...
Skulle det krisa så är kursen bara två minuter hemifrån, så då får jag väl springa hem. Det känns tryggt att veta, men jag hoppas att det går bra ändå.

Nu ska jag förbereda dagens utflykt till stan! Haklapp och mat och extra outfit till lillgossen ska packas. Det är så mycket mer att komma ihåg nu för tiden, när han har börjat äta "riktig" mat. Mat, sked, skål och allt möjligt. Igår kom jag ihåg alla hans saker, men glömde mina solglasögon och mitt Västtrafikkort. Fick köpa ett nytt, vilket kändes lagom kul.

Tjipp och hej!

4 kommentarer:

  1. Åh lilla skurvan :) jag tror det kommer gå bra och jag tror det gör dig gott :)
    Jag tror, ju mer man rusar hem och återställer, desto mer låst blir man, men så ser väl alla utan barn på saken :) det är säkert en helt annan känsla när man är mamma :)
    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du har helt rätt. Känslan är att man går sönder inuti när ens bebis gråter, men jag vet ju att han har det precis lika bra med sin pappa, han fattar det bara inte själv. Lite tid för att vänja sig, så tror jag att han kommer att vara precis lika nöjd med båda två. För det är bara vid nattningen som problemet uppstår, resten av dagen är det ingen skillnad mellan oss.
      Kram kram!

      Radera
  2. visst är det massor man drar med sig när man är förälder!! Kan trösta dig med att det blir lugnare när de blir äldre och äter vanlig mat, bara nån banan i väskan som mellanmål. eller så kan man muta dem med glass. inte helt rekommenderat av bvc kanske, men nöden och lagen och allt det där...

    Kul med fotokurs ju!! jag tänkte som du att det var roligt att komma ut och göra nåt på egen hand, vi bor också bara ett par minuter hem från kurslokalen ifall det krisar. ser fram emot arty farty:-P och framför allt är det härligt när man lär sig bemästra nåt annat än auto, då känner man sig som värsta proffset:-) Du får uppdatera oss när ni är igång, skulle vara roligt att veta vad andra gör på sina kurser. vi hade verkligen en kass kursledare. Eller han var väl rätt pedagogisk och så, men han ville mest stila kändes det som, visade sin facebooksida där han tydligen bombarderade sina kontakter med bilder han själv tagit och visade hur många "likes" han hade och sånt... undrar hur kul hans vänner tyckte det var när han lade upp ännu en bild på ett jäkla hav eller solnedgång? Men det var bra att komma igång lite lagom, jag kunde faktiskt inte ens ta bort kameralocket när jag började och då var det bra att få lite guidning. Lycka till!

    Kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu tar du ju jättefina bilder! Det bådar gott, du... (Kort svar, måste väcka fisen, klä på overall och ge oss iväg till tåget.)

      Kramelikram!

      Radera