fredag 22 november 2013

Julswap igen!

Nu har anmälningstiden gått ut och själva julswappandet kan börja. Tanja har gjort ett hästjobb för att rodda upp allting och nu är det mer upp till oss övriga deltagare. Vår uppgift är nu att svara på ett gäng frågor, för att underlätta lite för våra hemliga tomtar. 

Då kör vi!

Vilka två färger inreder du helst med?
Jag inreder helst med ganska milda, neutrala färger, för harmonins skull. Och så lägger jag till lite detaljer ibland, som färgklickar. Ser jag mig omkring så verkar grått och vitt (och grönt) ligga bra till här hemma :)

Vilken färg gillar du inte alls? 
Jag har väldigt svårt för färgen orange.

Ett måste bland julpyntet?   
Adventsstjärnor. Vita, i papper. Superviktiga! Och granen såklart. Ingen jul utan gran!

En inredningspryl som absolut inte kommer över tröskeln?  
Hm... Stenar med budskap på ("Kärlek", "Harmoni" och sånt) och "Carpe diem" och liknande som väggdekor. Och hjärtan.
  Läser du regelbundet någon inredningstidning och i så fall vilken? 
Sköna hem.
  Skandinavisk minimalistisk eller överdådig Amerikansk jul? 
Nån sorts kombination, tror jag. Granen får gärna vara lite "over the top", men resten hålls ganska skandinaviskt.
  Hus på landet eller våning i stan?
Radhus i småstad nära storstad :) Stilmässigt mer mot våning i stan, tror jag.
  Loppis eller lyx? 
Både och!
  Hur pryder du din julgran om du får välja själv? 
Granen ska förutom ljusslinga ha glitter (standardvarianten, virat runt granen från toppen och nedåt) och kulor. Rött dominerar, men jag är julgranskulefetischist och blandar gärna ut det med andra färger också. Silver, vitt, grönt, blått, guld och lite allt möjligt. Och så ska det vara fåglar, halmtomtar, tovade flugsvampar och polkagrisstänger. En kombination av mormors gamla kulor och nya dekorationer. Vi köper några nya hängen varje år. Det kan låta lite mycket, men allt är i ganska liten mängd, så jag tycker att det brukar bli väldigt fint! 
  Vad gör du helst en ledig dag då du är hemma? 
Tassar runt i tofflor, läser en god bok, ser lite på skräp-tv, läser något magasin, funderar på lösningar på olika problem. Kanske flyttar runt några ljuslyktor eller någon blomkruka. Jag gör gärna så lite som möjligt när jag är ledig.
  Samlar du på något? 
Julgranskulor/hängen. Och ljusstakar/lyktor. 
  Vilken butik besöker du helst;Lagerhaus eller Artilleriet? 
Artilleriet skulle jag tro, fast jag har inte varit där än. Hinner inte riktigt. Fast Lagerhaus har allt några guldkorn, de också...

Puh! Det var allt!
Nu ska jag surfa runt hos de andra deltagarna medan jag väntar på att en mycket förkyld liten bebis ska sluta snarka och vakna till litegrann.

2 kommentarer:

  1. men åhhh vad jag blir avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig:) vill passa på att önska GOTT NYTT ÅRRRR

    och kolla gärna inredningsvis nyårskrönika imorgon:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera