fredag 22 november 2013

Nytt liv

Jennie Hammar blev mamma väldigt nyligen. Jag har ingen direkt relation till henne eller hennes blogg, mer än att jag tittar in där ibland för att läsa om livet i LA, eftersom jag råkar vara väldigt förtjust i den staden och så blir det en stunds verklighetsflykt. Jag hade missat helt att hon var gravid, upptäckte det när jag besökte bloggen för ett par månader sedan.

Hur som helst. Nu är lilla Ilse född och jag lipade som en nyförlöst när jag läste det. Det gör jag alltid nu för tiden när nya bebisar kommer till världen eller när någon outar en graviditet. Skit samma om jag känner föräldrarna eller inte, det är så vackert och jag blir alldeles mosig och mjuk inuti.

För jag tänker tillbaka på när mitt eget lilla knyte äntligen kom ut. Jag hade tur, han kom en vecka tidigt och jag var ju grundligt trött på att vara gravid där på slutet. Och han var det vackraste jag sett. Det var det mest fantastiska jag varit med om. Jag kan vara lite småbitter ibland för att jag inte får sova på nätterna, men alltså... Det är värt det. Varenda sekund. 

Nu när han ändå är ganska stor, åtta månader, och kan krypa, resa sig upp mot vardagsrumsbordet, "pratar" för jämnan och charmar sin omgivning med världens gladaste leende är det svårt att tänka sig att han en gång såg ut så här:




Så liten, så liten och så vansinnigt söt (ok, med svullen överläpp, snett huvud och ilsken röd hudfärg, men ändå; vansinnigt söt).

Tack, lille gos, för att du finns! Och för att jag får vara din mamma. Det är det bästa jag någonsin gjort!

3 kommentarer:

  1. Men ååhh! vilken liten raring:) Jättesöt! Det är så lustigt det där att alla vi mammor tycker att just vår unge är det vackraste som finns när hen föds- oavsett alla "skavanker" :) Jag är som du , blir otroligt rörd när folk jag inte ens känner får barn... Men det är väl som det sägs (jätteklokt tycker jag!) att när man blir mamma så blir man samtidigt mamma till all världens barn...

    Kul att läsa dina svar inför swapen! Jag har ingen aning om vem som skickar till vem så det blir spännande. Insåg att mina svar kommer att vara ganska snarlika dina, folk lär väl tro att jag kopierar dig:) Kram och fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag är en av Julswaparna, som aldrig varit på din blogg innan! Kul att läsa lite mer om dig! är jag din hemliga tomte kanske?? eller du min?? hihi
    Kul att du komentera Jennies baby, vi kommer från samma samhälle. Hon är två år äldre än jag.

    SvaraRadera
  3. Hahha va söt du är :)
    Ja han är jättefin!!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera