söndag 4 januari 2015

Bra och dålig start

Då ska vi se. Det är den fjärde januari och mina två ambitioner för året har gått lite olika bra än så länge. Det här med att vara mer social har vi verkligen lyckats med! Igår var vi i simhallen (ett badhus modell större, men inte så stort som dess namn antyder). Det var första gången för Elis, sen babysimmet, men det kommer han ju inte ihåg. Jag trodde att han skulle tycka det var lite läskigt, men icke! Han var så lycklig och det var så underbart att se. Där i bassängen blev vi lite ofrivilligt sociala då en mamma med en telning i Elis ålder började prata med oss och sen slutade hon aldrig. Jag fastnade liksom i hennes nät och fick titta på när MacGyver och fisken plaskade runt och hade kul. Jag önskar att jag ibland var lite bättre på att säga ifrån, jag var ju där för Elis skull, inte för hennes...

Hur som haver; på eftermiddagen fick vi besök av en mamma och liten gosse från vår föräldragrupp och det var väldigt trevligt. Elis och hans kompis ville naturligtvis leka med samma saker, så tiden gick mest åt till att hjälpa dem att komma överens, men lite hann vi prata med varandra också.

Idag har vi varit i skogen och grillat korv med en familj vi tycker mycket om. Det är en nära vän och kollega till mig, hennes sambo och två småttingar. Det var, hrm, väldigt kallt! Så när korven var uppäten åkte vi hem till oss och fikade istället. Varma drycker och lussekatter stod på menyn. 
Trevligt värre!

Den andra ambitionen (att fotografera mera) har det inte gått lika bra med. Hur man kan vara ute i skogen en krispig solig vinterdag utan att fotografera ett endaste dugg kan man ju fråga sig och det är just vad jag gör. Jag skyller på Elis. Nån gång ska man väl få göra det också!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera



  2. På Selmas gata4 januari 2015 21:10

    Jag är rätt övertygad om att du har gissat korrekt:-) Fick ju din adress vid förra julswapen, och minns på ett ungefär vart du bor, även om jag inte riktigt vet om det är den lilla orten eller den aningens större som är rätt. Här är det också klent med fotograferandet, och självklart ska man skylla på kidsen i alla lägen man kan, det är väl därför man skaffar dem?:-D
    Ursäkta dubbelpost, det var svårt att stava rätt när man har en Max om halsen när man trycker på tangenterna:) kraam

    SvaraRadera