fredag 23 januari 2015

En helt vanlig dag

Livet går sin gilla gång för vår lilla familj. Just nu är det ganska mycket rutin. 
Ni vet; lämna på förskolan, jobba, hämta på förskolan, leka lite, äta lite, natta, titta på Homeland, sova. Och så städa lite mellan varven, tvätta, och så våra respektive lediga dagar då. 
Där är vi idag. På min och Elis lediga dag. 

Vi har bara kommit halvvägs än, men har ändå hunnit med en del.


Vi har varit och levt rövare på biblioteket. Vi var i princip ensamma där och Elis fick verkligen specialbehandling av bibliotekarien på barnavdelningen. Han var minst sagt nöjd!



I julas fick vi med oss MacGyvers gamla gungstol hem. Den är rejält sliten (den är ju ändå sisådär 35 år gammal) och behöver lite kärlek för att bli snygg igen, men Elis älskar den som den är. Kanske inte främst för att sitta i den, utan mer för att köra den runt runt genom huset.



Snyggt med kartongerna, va? En ny liten inredningsdetalj som jag filat på. Eller så är det Elis gamla kläder som jag sorterat inför en barnmarknad i februari. Det är ganska mycket som ska säljas! Det är också ganska mycket som ska behållas, nämligen allt i kartongerna. Fast den översta är tom. 



Ibland fastnar man framför tv:n mitt i runtkörandet. Favoriten just nu är "Den lilla röda traktorn" på Netflix. Jag blir snart knäpp av den där serien. Vi är lite oense där. 


 Praktiskt ändå, när man fastnar, att ha stolen med sig! Bara att sätta sig och titta när andan faller på.


Och så har vi pusslat lite. 

Just nu sover plutten. Jag bloggar, betalar räkningar och letar reafynd på en och samma gång. Nu är det nog bäst att passa på att vila lite innan han vaknar igen. Är inne i en väldigt trött period just nu (därav bloggtystnaden) och hinner knappt öppna datorn mer än ett par gånger i veckan eftersom jag prioriterar sömn. Det är det absolut bästa jag vet för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar