tisdag 13 november 2012

Bättre

Puh, det var inte roligt. Det var så längesen jag hade ångest att jag glömt hur det känns. Att inte få luft, att inte kunna sluta gråta. Panik.
Så jag ringde lilla mamma som lugnt hjälpte mig att andas igenom det hela och det blev bättre ganska snabbt. Hon kan det där, min mor.
Och det är ingen katastrof om vi inte får utgångspriset. Men lite mer än de budade vill vi allt ha. Så vi får tillbaka vad vi själva betalat.

Nu ligger jag ensam på soffan och känner lillfisen leva runt i magen. Så till den milda grad att det känns utanpå. Då går det inte att ha ångest. Då blir jag bara lugn. Lugn och lycklig.

Allt är gott...

Som polkagrisar!

4 kommentarer:

  1. Been there, done that...det är skitjobbbigt att sälja..phu! Men...när det är gjort så känns det bättre tror jag! Skönt med en mamma som kan knepen!
    O såklart man inte vill gå back på försäljningen..hoppas på tur o annat..
    Lillfisen hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sannerligen inte roligt att sälja bostad. Usch och fy!
      Men det verkar ha ordnat sig nu, vi får iaf igen det vi köpte den för. Så det går ihop sig ekonomiskt för oss.
      Kramar från mig och lillfisen! (han börjar bli för stor för att kallas flingan, nästan 3 dm nu!)

      Radera
  2. Åhh stackare..har ni ngn möjlighet att säga att ni inte säljer under utg priset? det finns ju alltid dem som tycker att de ska preja priset lite..Ligger ni i nivå med vad som är ok eller ligger ni lite högt?
    Stackars dig..skönt det är bättre :)
    Stor kramis! Åsa

    SvaraRadera
  3. Skönt att det känns ok, det är klart man vill ha lite på kistbotten nu med allt det nya! Lillfisen, ja varför inte..vi kallade vår son för gossen minst ett par veckor EFTER att han var född innan vi valde namn haha.
    Kram!

    SvaraRadera