söndag 4 november 2012

Ööh, aj!

Idag har jag haft ont i magen hela dagen. Långt ner till höger. Tror att flingan mår prima ändå, för den sprattlar runt där inne som aldrig förr.

Jag antar att det är livmodern som växer eller nåt sånt, för det gör stundtals gräsligt ont. Jag kan inte stå eller sitta, bara ligga ner, helst med något varmt på magen. Och så vissa stunder gör det inte ont alls. Då får man passa på att laga middag och äta och sånt.

Gick en promenad i eftermiddags också. Tänkte att jag kanske kunde få bebisen att ändra position i magen, men det var en väldigt dålig idé. Efter en kvarts långsamt promenerande hade jag så ont att jag bara kunde ta myrsteg. Övervägde att ringa MacGyver och be honom hämta mig med bilen, men bet ihop och gick vidare. Handlade lite på Ica också. Grät floder när jag kom hem och låg och kved på soffan.
Jag ska sluta med sånt nu. Att vara tapper och duktig. Det lönar sig inte. Från och med nu ska jag bli en slappis. För det är bara när jag slappar som jag mår riktigt bra.

Ja. Så får det bli!

2 kommentarer:

  1. Slappa på, du hinner vara duktig sedan! Var rädd om dig o flingis..kram!

    SvaraRadera
  2. Hahha, såklart du ska va :) gullis! Du är ju preggis! Då får man slappa ;-)
    Kram på dig!
    Å du, va härligt du tagit bort den där koden man skulle skriva in :)

    SvaraRadera