lördag 3 november 2012

Det där med att kolla upp saker och ting

Ah, lördag! En dag vi sett fram emot länge. Äntligen skulle vi få tid med att gå och simma, istället för att dona i lägenheten. Motionera lite. Tillsammans dessutom.

Glada i hågen gav vi oss så iväg. Ut i ösregnet, inga problem, upp med paraplyet bara. Inte åka bil, inte heller kollektivt. Promenad genom stan! Och genom massiva vattenpölar. Inget kunde få ner vårt humör, vi kände oss friska, starka och duktiga.

Tills vi kom fram till simhallen. Som var stängd. För det är ju röd dag idag. Oops. Humöret sjönk som en sten, men vi dök ner till botten och plockade upp den igen. Vi bestämde oss helt sonika för att promenera vidare in till centrum. Fika lite, gå i några affärer, titta lite på babykläder, lite på tapeter. Visa MacGyver en väska jag önskar mig i julklapp.

Något tapettittande blev det inte, Engelska tapetmagasinet var så klart stängt. Det borde vi ju ha kunnat räkna ut. Vi lyckas alltid gå dit på helgdagar och det är alltid stängt. Det är så vi jobbar...

Men vi är ändå nöjda med dagen. Tre timmars promenerande och mycket blöta fötter gör en trött. Så resten av eftermiddagen har jag spenderat i soffan medan MacGyver gör en massa nyttigheter i arbetsrummet.

Senare blir det taco dinner med cola (Anders Svenssonkväll, alltså) och kanske en film. Kanske tar jag också ett par varv runt lägenheten med den riktiga anledningen till mitt goda humör. En sprillans ny begagnad barnvagn inköpt till mycket bra pris genom Blocket. Den är så fin! Och så bra! Och så lätt!

Aldrig trodde jag att en barnvagn skulle bli mitt mest glädjebringande inköp någonsin...

2 kommentarer:

  1. Fin.. o lätt...o ett fynd..Bra där! Himla billigt blev turen på stan också. Allt stängt liksom ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja mycket billig tur! Och fantastisk vagn :)
      Kram!

      Radera