onsdag 21 november 2012

Nesting på låtsas

Det här med att gravida kvinnor förr eller senare vill börja "boa" inför bebisens ankomst har nu även drabbat mig.

Tyvärr så kan jag inte hänge mig åt detta nyfunna nöje mer än i fantasin eftersom:
1. Vi ska inte bo här när bebisen kommer och vill helst inte öka på antalet flyttkartonger redan innan vi flyttar.
2. Jag har inga pengar. Alltså, det är minus på kontot. Då är det svårt att spendera. Vi ska slå ihop vår ekonomi helt och hållet nu så det blir nog bättre, men jag kan ju inte gå och slösa bort alla våra pengar på bebisinredning och julpynt (är helt galen i julpynt just nu, men vägrar att pynta innan första advent).

Så jag ägnar mig åt nesting i fantasin och försöker planera inköpen så att allt går ihop så småningom. Jag har hittat en tapet till Lillfisen, som vi båda gillar. Happylights ska han få, måste bara bestämma färg. En hylla har vi, som kommer att stå i hans rum. En hel massa kläder har jag hittat, som jag vill köpa. Men allt det här är det ju ingen större brådska med, han kommer ju sova hos oss i början ändå. Men det finns så mycket som är fint... Och filtar, herregud! Så söta filtar.

Och så har vi ju julpyntet. Vi har ganska mycket redan och känner att vi vill hålla igen lite i år, eftersom flytten startar 3 veckor efter jul. Och så har jag blivit nån sorts juljunkie i år, som vill köpa varenda liten kula, ren och girland jag ser. Jag skyller det helt på Fisen!

Och så har vi ju inredningen av nya huset. Jag ser saker hela tiden som jag ser framför mig i det nya vardagsrummet eller köket eller badrummet osv. Men det är ju ingen mening med att köpa sånt nu heller. Kanske på rean efter jul..?

Men så idag, så lät jag mig själv hoppa över skaklarna en liten stund. Jag öppnade plånboken, tog fram kreditkortet och spenderade hela 70 kr!

På en bok till lillen. Jag har nämligen läst att forskning visar att om man läser en bok ofta för bebisen i magen kan samma bok främja amningen sedan. Jag vet inte om det stämmer, men det är mysigt att läsa för magen och alla mina gamla böcker ligger längst in på vinden, så jag slog till. På den här. Och jag är jättenöjd. Det är Fisen också, det har jag bestämt!



2 kommentarer:

  1. Jamen hallååå- böcker är nödvändigt, en investering helt enkelt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Och som lärare råkar jag veta att litteratur är viktigt för läsinlärningen så småningom :) Dessutom, liksom!
      Kram kram!

      Radera