lördag 24 november 2012

Taggtråd

Det känns som om jag har taggtråd i halsen. Jag mådde bättre igår och pös iväg till jobbet. Jag hade planerat smart för lugna lektioner och det blev det också. Och så tänkte jag gå hem tidigt, men så blev det inte alls. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde där på eftermiddagen, förutom att skriva veckobrev och trösta en ledsen elev, men tiden gick tydligen och jag kom inte därifrån förrän vid 16.30.

Och idag vaknade jag med ett halsont som tog i för kung och fosterland. Och så lite feber på det. Så här har jag tassat omkring och sett på skräp-tv, sovit, ätit glass, druckit honungsvatten och sugit på isbitar. Ganska långtråkigt.

Imorgon måste jag bli frisk igen, för på måndag har jag ett jätteviktigt möte och det kan jag inte missa.

Så feber; be gone!

4 kommentarer:

  1. Oj, inte bra! Hoppas hoppas taggtråden försvinner! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite bättre nu, ska nog gå bra att jobba imorgon. Tack för omtanken, kram!

      Radera
  2. Ååh usch stackare...
    Hoppas det släpper :)
    Hur har det vart med huvudet den här tiden nu när du är gravid?
    Stor kramis på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara lite bättre idag, ingen feber iaf!
      Huvudvärken är fortsatt ihållande, men bara spänningshuvudvärken. Migränen har jag sluppit som tur är.
      Har fått lite starkare huvudvärkstabletter som jag kan ta när det är riktigt illa, för alvedonen tar inte riktigt.
      Kram kram!

      Radera