måndag 13 maj 2013

Gamla bilder

Vi kör ett inlägg till medan det finns tid. Som jag skrev nyss har jag lagt in en massa bilder i datorn. Där hittade jag några stycken som jag tänkte visa. Såna där fina minnen, som jag glömt av...


Förra nyår (2011 alltså) spenderade vi i en stuga i skogen i Skåne. Vi var sex stycken som festade loss på älgstek och vin, körde introtävling (jag vann) och promenerade i ett frostbitet krispigt sagolandskap. Mycket lyckat!


Utsikt från vår lägenhet i stan. Jag saknar den inte, för vi har det bra här. Men jag minns den med värme.
 

 Caprese på balkongen, också i stan. Många ljumna sommarnätter spenderades där.


Nyss hemkomna från Kalifornien och på väg upp till Värmland för lata dagar. Här hade jag Elis i magen, men det visste jag inte då.
 

En älg! Jodå, titta noga!
 

MacGyvers stentroll. Har vi inte alla ett sådant i en låda nånstans?
 

Svalorna bygger bo under taknocken, till svärfars stora förtret.
 

En av mina favoritvyer. Landsväg kantad av lupiner. Snart är vi där igen! 
 

En ensam vallmo utanför danskens hus.(Dansken förser familjen med danskt öl så det räcker hela sommaren, mot att han får jaga älg på familjens mark.)
 

En av favoritvyerna på promenaden in mot byn.

Se där ja. Det blev mycket Värmland där. Vi måste nog åka upp väldigt snart igen, har visst lite abstinens (redan).

Men nu måste jag ta hand om min lille pruttmaskin, som vaknat och nu ligger och ler efter att ha ätit sig mätt och go. Gosigase ungen (som förvisso har sina stunder, idag har vi en ganska gnällig dag) i världen!

4 kommentarer:

  1. Ah, nu blev jag ju nyfiken och undrar i vilken del av V-d du brukar husera under dina vistelser där?:)

    Jag känner mig som värmlänning i själ och hjärta trots att jag ju sedan ca. åtta år bor i V:a Götaland. Ja när det är hockeysäsong så känner jag mig lite extra värmländsk, sambon håller nämligen på Frölunda och jag är ju FBK-fan:) Kan längta hem och sakna lugnet och att naturen alltid känns nära och tillgänglig. Kul det är att hitta lite gamla bilder sådär, man flyttar liksom genast tillbaka i tiden en stund.

    Själv fann jag idag en lapp som jag själv skrev till min sambo när vi precis flyttat ihop insåg jag när jag läste det. Jag skulle åka hem tilll föräldrarna och han skulle stanna kvar i gbg så det var lite halvlångt med påminnelser och annat som gjorde att jag förstod när det skrevs. Det fanns i ett gammalt anteckningsblock och ja, det var märkligt att tänka på hur mycket som hänt sedan dess:)

    Nu pladdrade jag visst på:) Hoppas lillkillen vaknar och har en bättre dag imorgon:) Kram/tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är MacGyvers pappas föräldrahem, som ligger i västra Värmland, i närheten av Töcksfors. Huset, eller gården, används nu som lantställe och det är så himla skönt att ha en sån plats att åka till...

      Även om jag är född och uppvuxen i Göteborg så är jag halv värmlänning, så när jag träffade min sambo, som är väldigt värmländsk (utom dialekten) så var det inte svårt att bli FBK-fan för mig. Hade halvhållit lite på dem innan också, så det föll sig naturligt. Fast jag är ingen hockeyperson egentligen, är med för fotboll. Så han fick bli ÖISare, som jag. Inga problem där heller, fotboll är ju inte så stort i Värmland, så han hade inget lag innan :) Nu tittar vi på både hockey och fotboll tillsammans och Elis har FBK-strumpor och mössa och ÖIS-body och tröja. Vackert!

      Vad roligt med lappen! Det är verkligen kul att hitta såna där gamla grejer. Som du skriver så flyttas man tillbaka i tiden ett tag. Det är nog nyttigt också, att kunna reflektera lite över allt som hänt.

      Du får pladdra på hur mycket du vill, det blir ju mycket roligare att läsa då :)

      Kram /Caroline

      Radera
  2. Oh vilka fina bilder :) ser så himla harmoniskt ut <3
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns platser som är fulla av harmoni. Värmland är en sådan plats (ja, hela landskapet skulle jag nog säga) och vårt ställe i synnerhet :)
      Massa kramar till dig!

      Radera