tisdag 28 maj 2013

Mors dag

Så i söndags var det dags för mors dag. Min allra första på "andra sidan". Eftersom MacGyver inte är den mest romantiska typen, så hade jag förberett honom innan. Jag ville ha blommor (inte från ica) och kanske någon present. Och så skulle vi åka någonstans och ha picknick om vädret tillät. Kanske Amundön, det var ett tag sen jag var vid havet, vi flyttade ju inåt landet och jag som är uppväxt vid havet kan lätt få lite saltvattensabstinens. Kort och gott, jag ville bli uppmärksammad. I hans familj är de inte lika noga med sånt där, men för mig är det jätteviktigt.

Och så kom söndagen. Och jag vaknade efter en ganska jobbig febrig natt. Med ännu mer feber! Jag orkade inte ta mig ur sängen alls. Så någon mors dagspicknick var det inte tal om. Men blommor fick jag. Pioner, en av mina favoriter. Och en present också. Badskum, och ni vet ju hur mycket jag uppskattar skum och lödder (det har inte gått över efter graviditeten, jag löddrar glatt vidare med tvål och diskmedel). Och frukost på sängen.

Och sedan bakade han min favorit från barndomen; drömtårta! Och så tog han hand om Elis hela dagen (så nu vet han hur mina dagar vanligtvis ser ut) och såg till så att jag hade det efter omständigheterna bra. 

Till middag fick jag våfflor med sylt och grädde. Sånt får man äta när det är mors dag!

Igår stannade han hemma från jobbet eftersom jag fortfarande var dålig, även om febern släppt. Bästa mannen i världen har jag. Jo minsann!



Och min mamma? Hon och pappa är och gottar sig i Italien, så i år blev hon bara firad med ett sms. Det går ingen nöd på henne, skulle jag tro!

4 kommentarer:

  1. Åh va söta ni är :) tycker det är så härligt å höra en kvinna som talar om vad hon behöver hahha <3
    Jepp bra man det där :)hoppas du e piggare nu :)
    kramar ÅSa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja man får ta det man vill ha!
      Nu är jag piggare, ska till och med våga mig utanför huset idag. Ska bli härligt med lite frisk luft!
      Kramar!

      Radera
  2. Lika så bra att styra upp det hela ;) Här gick dagen åt att ringa den egna mamman o så ut o äta med svärmodern. Barnen följde med o passade på att fira sin egna mamma, dvs mig <3 Blommor o fint kort med hjälp åt 5 andra mammor ute i världen fick jag av sonen, han gillar mammor han..Present från dottern kommer senare..hon hade inte hunnit med sa hon =)
    Kram o krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en fin mors dag! Och fin present också, det går liksom inte att bli besviken för sånt som hjälper någon som verkligen behöver det. Smart son!
      Kram och tack!

      Radera