lördag 1 juni 2013

Morgon

Jag ligger här i sängen, ensam om att vara vaken. MacGyver snarkar bakom mig, han har ont i halsen. Antar att jag smittat honom, så nu blir det min tur att ta hand om ruljansen här hemma. Jag mår nämligen prima igen.

Ihopkurad vid min mage ligger Elis. Han sover lugnt och suckar och grymtar i sömnen. Ibland ler han och jag undrar vad han drömmer. Jag kan inte låta bli att klappa på hans sammetslena hud och peta lite på hans knubbiga lår. Hans hår glänser i ljuset som letar sig in genom persiennerna. Ansiktet är helt avslappnat, ena handen vilar mot hans kind, med pekfingret utsträckt. Han ser ut som en liten filosof, som har lösningen på all världens problem. Och jag ser att hans naglar är långa igen, jag får försöka göra något åt dem idag.

Fönstret är öppet, luften är ljum. Det är den 1e juni och jag är lycklig. Hur kunde jag ha sån här tur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar