söndag 28 juli 2013

Det var...

Migrän! Efter nästan ett års frist ligger jag här med min första migränattack sen början på graviditeten. Yrseln och mattheten var ju tecken, men jag missade dem för jag hade glömt hur det kunde vara. Ingen migränmedicin har jag, men nu är MacGyver hemma igen, så han får ta med mig till Apoteket senare idag för att hämta ut den jag har på recept. Om den går att ta när man ammar, dvs. Annars är det bara att bita ihop.

Men först måste det sluta regna och MacGyver måste vakna och fixa frukost för jag orkar faktiskt inte det idag.  Det tar på krafterna att vara ensam i över ett dygn med en tämligen pigg bebis, samtidigt som man tacklar en begynnande migränattack. För jag kan ju liksom inte bara strunta i spolingen. Och det vill jag ju inte heller, han hjälper mig att hålla mig någorlunda stabil även om huvudet svajar. Bästa bebisen, han är inne i en väldigt glad period just nu. Bara jollrar och skrattar hela tiden. Jag blir tokig av kärlek, faktiskt.

Men nu vaknade seglaren här och det innebär att jag kanske snart får frukost.

Har ingen lämplig bild, så ni får en på pysen från förra veckan.


4 kommentarer:

  1. Det var ju en, i allra högsta grad, lämplig bild! =)
    Hoppas medicinen är ok för dig även nu, annars får du ta tag i att få en annan..så det inte blir än värre! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, har tagit tag i det nu och ska till läkaren nästa vecka. För det börjar bli riktigt jobbigt igen... Kram på dig!

      Radera
  2. Hej fining :)
    Åh nej va tråkigt med migränen :( Jag vet hur det känns. Jag fick migrän i Köpenhamn, när vi skulle ha en mysig hemmakväll..helt utslagen, inte trött så jag kunde sova, men mådde så himla dåligt ändå.
    Hoppas det var en onetimer och aldrig mer kommer tillbaka <3 för dig.
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men fy, i Köpenhamn av alla ställen. Älskar Köpenhamn... Kramar!

      Radera