fredag 19 juli 2013

Värmland


(Detta inlägg är en vecka gammalt, men publicerades tydligen inte. Det är lite si och så med mottagningen här ute i skogen, men nu är vi på utflykt så nu ska det nog gå!)

Här ligger jag på gräset och läser om smakportioner. På Bvc igår sa de att vi kan börja lite smått, men det är ju bäst att läsa in sig ordentligt först, tänker jag.

Elis sover i sin nya på landetvagn (400 spänn på blocket, som hittat!), gräset är grönt, solen varm och skuggan skön. Och det surrar hela tiden, det är väldigt mycket flygfän i rörelse. Först tyckte jag det lät mysigt och somrigt. I en kvart ungefär. Sen blev de närgångna och nu är de jäkligt jobbiga faktiskt. Det är väl bara att bita ihop och vänja sig. 

Nu ska jag gå och plåstra om mina hälar, har biffiga skoskav på båda två. Sen vaknar nog fisen, jag hör allt hur han suckar från vagnen.

Semester, semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar