lördag 27 juli 2013

Hemma

Vi är alltså hemma igen, efter två veckor i Värmland. Jag vill gärna komma igång och blogga igen, men just nu är det inte läge. 
MacGyver är ute på 24-timmarssegling (sjukt orättvist, det är ju jag som är seglaren i den här familjen), så Elis och jag är ensamma sen igår kväll. 
Under åskvädret i förmiddags började det droppa vatten i huvudet på mig. Det visade sig att taket läckte in. Tur att vi har goda grannar som kan ställa upp och rätta till takpannor.
Sen mår jag inte så bra idag. Jag har känt mig yr ett tag nu, i princip hela värmlandsvistelsen till och från. Huvudvärk (det är ju inget nytt, förstås) lite mer än vanligt och väldigt trött.
Just idag är det värre än vanligt, så jag försöker ta det lite lugnt. Inga vilda lekar med Elis och inga långa promenader. Inte vågar jag gå till Ica eller Apoteket heller, är lite nervös att yrseln ska bli värre. 
Jag misstänker att det är nån vätskebrist, på grund av värmen och att jag ammar ganska ofta, för att Elis inte ska bli uttorkad. Så jag försöker dricka mycket vatten, men det hjälper inte särskilt mycket.

Det är väl bara att sitta lugnt i båten och vänta på att MacGyver kommer hem och kan ta hand om Elis så jag kan... Ja, vad det nu är jag behöver göra. Vila, sova, vika tvätt. Dricka mer vatten och det läskiga havregrynshopkoket som mamma tipsade om. 

Vi hörs en annan dag, ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar