måndag 22 juli 2013

Varmt...


... Är det här. Passande, kan man tycka; i VÄRMland. Det är den vanligaste frågan jag brukar få av mina elever när jag säger att jag ska åka hit. "Är det varmt där, i Värmland?" Oftast inte, svarar jag då. 

Men nu är det alltså just det; varmt!

Det blir inte mycket action då och det är precis så jag vill ha det. Just nu ligger jag i hammocken med den här utsikten.





MacGyver skymtar i skuggan där han sitter och skissar på trädäcket som ska byggas på baksidan hemma någon gång innan nästa sommar.

Vår lille spoling ligger uppe i sovrummet och tar sin förmiddagslur.

I köket sitter MacGyvers bror och en kompis och äter sen frukost. De kom hit sent i natt och är lite sega.

Vad som blir av resten av dagen vet jag inte. Semesterlunk, antar jag.

Så vi har det bra här. Väldigt bra. Men skulle ljuga om jag inte erkände att jag längtar ganska mycket efter salt havsluft och en och annan manet. Det har blivit alldeles för lite sådant i år... 

Tur att vi har lite tid kvar hemma sen. Då ska jag tvinga MacGyver att ta mig till havet!

1 kommentar:

  1. Ja det där med "varmt i Värmland" har jag också fått höra ett antal gånger när man är elsewhere, sååå skojigt varenda gång....*ironisk* Härligt ni har det! Själv väljer jag ju insjö före hav när det gäller att bada så jag saknar sjöarna i V-land istället:) Hoppas att ni får fortsatt skönt däruppe! Kram

    SvaraRadera