torsdag 4 juli 2013

Min blogg #2

Nu har jag nog funderat färdigt på vad det ska bli av min lilla blogg. Jag har bestämt mig för att ha en ganska avslappnad inställning till det hela. För min del går det inte att göra på något annat sätt. Jag vet att det finns nyblivna mammor som bloggar för jämnan, men det funkar inte för mig. Vissa dagar sover Elis två långa tupplurar och då hinner jag ju oftast blogga. Men det finns annat som ska göras också, tvätten ska tvättas, torkas och vikas, bröllop ska planeras (bäst att vara ute i god tid), häcken ska klippas och så är det ju trevligt om MacGyver och jag hinner umgås lite också, nu när han har semester och allt.
Och tendensen just nu är att han inte vill sova så länge på dagen utan är ganska pigg och alert och vill vara med oss mest hela tiden. Det är kul och mysigt, men lämnar inte så mycket tid över till bloggen.

Så jag har bestämt mig för att satsa på ett inlägg varannan dag. Det känns realistiskt. Vissa gånger tar det kanske tre dagar innan jag skriver och andra dagar mölar jag på med flera inlägg. Det får bli som det blir. Nu har jag i alla fall en målsättning, ett försök till struktur.

Vi har ju det där med kommentarer också. Jag har på sistone varit gräsligt dålig på att kommentera hos er. Det beror helt enkelt på tidsbrist. Jag är inne och läser nästan varje dag, men det är sällan jag hinner kommentera. Planen är nu att de dagar jag inte bloggar ska jag satsa på kommentarer. För ni skriver himla intressanta saker, tycker jag, och jag vill gärna skriva till er då... 
Ni kommenterar ju hos mig och det är ju lite give and take, det där.

Vad bloggen ska handla om har jag också tänkt till lite om. MacGyver påminde mig om anledningen till att jag startade den. Det var ju för att uppmuntra mig själv till att göra roliga saker, eftersom jag mådde dåligt och hade en utmattningsdepression. Jag mår ju mycket bättre nu, även om huvudvärken hänger kvar. Men jag vill inte fokusera på den, även om den säkert kommer att få lite utrymme här i bloggen framöver. 

Jag har i alla fall tänkt mig att jag främst riktar in mig på följande saker:
*Vårt hus, både inne och ute.
*Livet som mamma och eventuella små gulliga saker som Elis gör
*Bröllopsplanering.
*Lite tankar om olika saker.
*Försök till att beskriva det som gör mig glad här i livet.

Det blir kanske annat också, men där har jag en ram i alla fall och en liten pöl att hämta inspiration ur när jag har svårt att hitta ämnen att skriva om.

Vad tror ni? Blir det bra?

Och ni... Tusen tack för att ni läser och kommenterar. Ni må vara få, men ni är fasenimig bäst!





En liten bild på något som gör mig glad. Jordgubbar och blå himmel. Från Österlen i juni. Nu är himlen grå, men den blir väl blå igen. Nån gång...

4 kommentarer:

  1. Struktur o ramar o grejjer..minsann borde inte även andra (äähh, jag?!) tänka till o få lite ordning o reda på sitt skrivande? Det blir så bra så Cocos- jag blir ju glad av att du blir kvar =) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du! Jag är ju en sån där slarvmaja, så jag måste nästan ha rutiner och ramar för att få nånting gjort :)
      Kram!

      Radera
  2. Hihi raring...va inte så hård mot dig själv :) skriv när andan faller på om det du känner för..
    Jag kan stanna av emellanåt oxå, ha dåligt samvete, men mestadels inte ändå :)
    Stor kramis Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har nog rätt. Det är ingen mening med att ha dåligt samvete för att man inte bloggar. Det behövs ju inspiration också och ibland saknas den...
      Kraaam

      Radera