söndag 9 september 2012

Att flytta eller inte flytta...

Helgen har varit fin, lite fotboll (6-0 vinst), lite bus med Bob, även om det inte blev så mycket busande, han är väääldigt pappig och gråter så fort min bror släpper honom. Hoppas han växer ur det snart.

Jag har huvudvärk, såklart, men det verkar faktiskt som att migränen lämnar mig ifred. Det här är spänningshuvudvärk, om än mycket kraftig sådan. Jag gör mina stretchövningar och ska prata med min tandläkare om bettskena nästa gång jag ska dit.

Annars handlar vårt liv just nu mest om boende. Vi trivs ju väldigt bra i vår lägenhet, men det finns några aber här.

1. Vi bor på tredje våningen utan hiss och barnvagnsförrådet ligger en trappa ned i källaren, innanför en astung dörr.

2. Vi känner att vi redan nu har lite svårt att få pengarna att räcka till. Det är ganska dyrt här och det snackas om nya fönster och annat, vilket inte kommer att sänka kostnaderna.
Skulle det vara så att vi bara ville bo så vore det inga problem, men vi vill gärna spara också, resesparande, bröllopssparande, hussparande, pensionssparande och så behöver man ju en buffert också. Just nu är det lite svårt och ett lite billigare boende vore nog att föredra. Jag jobbar ju bara 80% också och det märks ju.

Så nu söker vi hyresrätter och tittar på billigare bostadsrätter. Vi är ganska kräsna med vilka områden vi kan tänka oss, men har ändå vidgat våra vyer ganska rejält. Så vi hoppas att något dyker upp innan kokosflingan kommer. Och gör det inte det så... Löser det väl sig ändå. Jag får kånka, helt enkelt :)

Det finns ju en lösning till förstås. Att vi blir rika och kan flytta vart vi vill! MacGyver jobbar på det, men det går lite långsamt. Det finns ju lagar och sånt att följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar