lördag 22 september 2012

Snart är det sommar!

Jo, men det är säkert! Det är bara hösten, vintern och våren kvar, sen kommer den! Och vi har redan börjat göra upp semesterplaner. Det blir inte avancerat alls, vi har ju en liten en då. Inget Kalifornien alltså.

Men däremot ett hus på Österlen! En vecka i juni hyr vi ett hus, som man blir tilldelad genom ett lotteri (en tjänstemannaklubb som mamma är med i) för en mycket rimlig penning.
Och vi fick en av veckorna, så vi är sjukt nöjda.

Jag har ju förmånen att ha sommarlov även när jag är föräldraledig, så jag går i tjänst i slutet av juni och så tar MacGyver ut pappadagar och spär ut semestern med. Så vi räknar med sisådär åtta veckor ledigt tillsammans med kokosflingan i sommar. Helt ljuvligt.

Det blir Skåne och Värmland och en hel del bara vara hemma också. Aningens billigare än denna sommaren.

Men först ska vi njuta av virvlande höstlöv, tända ljus, raggsockar, varmt te, advent, jul, snö, isiga gator, stor mage, knoppande snödroppar, späda ljusgröna björklöv och väldigt mycket mer. För alla årstider har sin charm och det går minsann att hitta guldkorn överallt. (Gud vad jag låter skenhelig och äckligt positiv. Jag har ingen huvudvärk idag nämligen, det är därför.)

Och sen får vi åka söderut och njuta av det här...

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter..Österlen! Jag håller tummen! O en liten flinga att mysa med- då behöver man inte åka så långt eller speciellt bara man är tillsammans. Kram!

    SvaraRadera
  2. Österlen är sååå vackert!
    Helt magiskt :) ni kommer ah en toppen vistelse :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera