lördag 1 september 2012

En såndäringa kick off

Igår hade vi kick off med jobbet. Vår skola är en del av en mycket större organisation, så vartannat år när det vankas kick off är det hela västregionen som samlas (övriga år är det bara vi på skolan).

Upplägget är sämsta tänkbara. Vi sitter hela dagen och lyssnar på olika chefer som pratar om kvalitetsarbete och om vi i skolan omnämns så är det inom parentes eller i förbigående. Väldigt charmigt tycker vi och sitter mest och surar, som de mogna vuxna vi är.
Men chokladmoussen vi fick efter lunchen var god. Och jag fick gå upp på rummet och vila en timme (hade en kämpig dag i torsdags, mer om det senare idag), och det var ju skönt!

Och kvällens upplägg var faktiskt riktigt bra. Fördrink, band som spelade, god mat, ännu fler band och sen fick man gå ner till hotellets nattklubb om man ville. Men kokosflingan (tack Nordhem för bästa namnet!) och jag gick och la oss och sov. Som en sten sov jag.

Nu är jag hemma igen. MacGyver är i Karlstad så jag passar på att njuta av ensamheten. Jag tycker att det är så himla skönt att vara ifrån varandra ibland. Dels för att få tid för sig själv och dels för att det är mysigt att få längta lite efter honom. Min finaste fina.

Nu är jag härligt gravidtrött, så jag ska ta en lång härlig tupplur i min egen säng (som trots allt är den allra bästa).

Snark på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar