söndag 16 september 2012

Söndagsbloggare

Det är nog det jag är. En söndagsbloggare. Veckodagarna går så fort när man är graviditetstrött och anstränger sig hela dagarna för att för att vara pigg och käck med eleverna. När arbetsdagen är slut ska det åkas hem och då tar energin slut. Kul för MacGyver, när jag somnar vid åtta varje kväll. Men han får å andra sidan väldigt mycket egentid!
Och snart är vecka 12 slut och tröttheten avtar förhoppningsvis.

Igår var vi på Ikea och inhandlade höstförnödenheter som ljus och servetter och sånt.
På kvällen var vi bortbjudna och fick grillat kött med bea. Det kan ju aldrig gå fel.

Idag har jag mått rätt rötet och mest legat på soffan och tittat på när MacGyver målat vardagsrumslisterna. Fint blir det!

Jag vet inte vad det blir av den här bloggen, känns som en dagboksblogg och det var inte riktigt vad jag tänkte mig från början. På dagarna får jag ofta idéer för inlägg, gärna mitt i lektionen, men jag hinner ju glömma det rätt snabbt.

Kanske blir det bättre om MacGyver fixar till min dator. Eller om jag gör det själv, kanske... För mobilbloggande är inte så stimulerande.

2 kommentarer:

  1. Hm, det låter som du är ung. lika trött som jag på vardagskvällarna, jag väntar på den där dagen när jag skall orka göra något annat än sitta o klippa med ögonen i soffan till maken säger: gå o lägg dig..
    Jag vill träna, träffa skojigt folk, gå kurser, promenera..o istället blir det zzzz
    Men hörru..snart, jodå snart, det går fotare än du anar, så kommer lilla flinga o livet blir något annat..jag lovar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Precis! Det finns så mycket annat man hellre skulle göra, istället för att dega i soffan...
    Jag hoppas att du har rätt, att tiden går fort, för jag vill så gärna träffa min flinga nu! Idag börjar v13 och missfallsrisken minskar med 65%. skönt!

    Kramar!

    SvaraRadera