måndag 4 juni 2012

Bättre

 
Nu känns det lite bättre. Treo funkar ganska bra, faktiskt. Fast jag tror att jag nästan blivit beroende av det och det kan ju inte vara bra. Whatever works, säger jag då. Alternativet är ju att ha svinont och det går inte.

Jag kom på förut att jag ju var inbokad på orientalisk ansiktsmassage (heja Groupon!) hos Orientalisk massage & spa. Det var ju bra att jag kom på det, precis vad jag behövde, ju! Så jag tog min cykel och trampade iväg i regnet mot den adress jag kollat upp. Men där fanns inget massageställe. Så jag fick ta upp telefonen och kolla igen och ja, jag hade tagit fel på gatunamnet. Så det var bara att cykla fort som fanken till rätt ställe. Exakt kl 14 steg jag in genom dörren. Svettig och go, knallröd i ansiktet och rätt stressad.

Men stressen försvann snabbt och jag blev väl omhändertagen. Så väl att jag bokade in en ny tid, för fotbehandling och ansiktsmassage på samma gång. Special offer. Egentligen har jag inte råd, men jag gör det ändå. För att jag behöver det. Ja, jag förtjänar det faktiskt!

Och när jag ändå var igång bokade jag in en klipptid också, hos min fina frisör som alltid gör mig nöjd och glad. Jag har inte klippt mig på hur länge som helst, varför vet jag inte, och mitt hår ser ut som ett blont skatbo. Löjligt slitet i topparna, så hon får nog klippa av en del. Och jag som skulle ha långt hår i Kalifornien hade jag tänkt... Det får bli som det blir, jag har inte nått min målvikt heller. Inte många rätt där, men det blir nog bra ändå. 

Svamlar jag, tycker ni? Det är huvudvärkens fel, den är visserligen bättre, men sitter ändå kvar och rör till det i min skalle.

4 kommentarer:

  1. Helt rätt att satsa lite på sig själv, då orkar man mer av det andra..Massag o klipp= mumma! Jag funderade på din skallebank, har de föreslagit botox någon gång? Det kan funka på migrän. Var lite försiktig med Treo, det har sina risker- även om jag förstår att det är så skönt att ha hittat något som verkar funka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Botox? Nej, det har jag aldrig hört om :) Får googla lite på det, tror jag bestämt.
      Ja, jag vet ju att man ska vara försiktig med treo och försöker att bara ta det i nödfall. Det blir dock lite svårt när varje dag är nödfall :/ Ibland tar jag magnecyl koffein istället, jag inbillar mig att den är snällare.

      Radera
  2. Nej inget svammel:) men höga krav på dig med vikten.. Du är garanterat toppenfin som du är och va härligt att höra att de gjorde susen med massage..helt rätt ta hand om dig :)
    kramar Åsa

    SvaraRadera