måndag 25 juni 2012

Svindlande höjder

Först och främst så bloggar jag från mobilen nu, så om inlägget ser konstigt ut så är det därför.

Och så en liten update! Resan till San Francisco gick åt fanders redan från början. Planet till London kunde inte lyfta, något motorfel. Så vi fick sitta i en tokvarm kabin i två timmar och vara hypernervösa för att vi skulle missa anslutningen till SF. Vilket vi naturligtvis gjorde. Vi blev ombokade till en tre timmar senare flight och kom fram precis lagom till affärerna stängde. Det var ju väldigt synd, eftersom vårt bagage blev kvar i London. Som tur var hade vi de flesta kläderna i handbagaget, men jag har nu lärt mig att aldrig packa sminket i incheckad väska. Särskilt inte när jag har en blinkande röd finne snyggt placerad mellan ögonbrynen.

Det tog ett dygn innan bagaget kom fram, så den första tiden här var ingen höjdare. Vi var stressade över när det skulle komma fram och hur vi skulle göra med vår non refundable campingbokning. Men det löste sig till slut, bagaget dök upp och vi kastade oss i bilen mot Yosemite. Där satte vi upp tältet i mörker (en pannlampa också) och jag är mäkta nöjd med att vi lyckades med detta konststycke helt utan missöden och osämja. Varsin öl och en påse dorrito's senare kröp vi ner i sovsäckarna och äntligen var vi ikapp med planeringen.

Nu skulle jag gärna vilja skriva om vandringen och svindeln i Yosemite, prärievargars ylande och Mount Whitney och Lone Pine, där vi är nu. Här spelas massa filmer in. Maverick, Transformers och Ironman till exempel. Men det orkar jag inte. Det har varit en lång dag och vi har en del att göra. Men två bilder ska ni få i alla fall.

Den första är från Mist trail i Yosemite. Galet vackert, men också galet mycket folk. Att jag ens lyckades ta den här bilden är ett smärre mirakel, med tanke på hur brant det var och vilken svindel jag hade. Fi fan! Men det var det värt.

Den andra bilden är från Mount Whitney, där MacGyver slagit sig ner med sin pipa. Sjukt nöjd är han!

Hoppas att ni har det bra där ni är!

1 kommentar:

  1. Aj så vackert..o fast bara ryggen syns på McGyver så ser han förnöjd ut =)
    Njut, njut o så en sak till: njut!
    Kram!

    SvaraRadera