fredag 8 juni 2012

Helg igen, alltså!

Den här helgen blir det inget mosserande vin och fina cupcakes. Det lutar nog mer åt danskt öl och varm korv med bröd. Och det är så härligt, tycker jag. Att det faktiskt finns utrymme för många olika sidor av livet. Jag gillar verkligen fina viner och lite exklusivare mat. Men jag älskar också det enkla. Det bästa är att hitta ett fantastiskt vin som inte kostar så mycket (eller ja, när pappa tipsar om ett sådant, han är expert) eller lyckas laga till något galet gott av fina råvaror, som inte är så exklusiva. För egentligen så är det ju det som är det viktiga; råvarorna. Tycker jag!

Men nu var det inte det detta inlägg skulle handla om, jag svävade ut lite där. Egentligen skulle det inte handla om någonting särskilt, bara att vi om ett par timmar åker hit och att jag verkligen ser fram emot det. Nu ska det visserligen regna hela helgen, men det gör inget.

Och för att ladda upp inför denna lugna, internetfria (blir inget bloggande, där finns ingen uppkoppling) helg så lyssnar jag på den här:


Det är förrförra sommarens soundtrack i vårt gäng, som spelades varm varenda gång vi träffades. En underbar sommar var det, i alla fall början. Sen fick jag lunginflammation i Frankrike, men det skiter vi i nu. Denna låt får mig alltid på bästa humöret, så nu kör vi!

Ha en skön helg, allesammans!

3 kommentarer:

  1. Åååh du, önskar dig en fin helg och att du får slippa huvudvärken :)
    Många kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Det är väl det där som är själva grejen..att blanda o ge, ena dagen finlir o andra dagen mer basbehov =) Njut o koppla av, det behöver vi alla!

    SvaraRadera
  3. Funkar inte att kommentera inne hos mig men tack, det skall vi ha!

    SvaraRadera