söndag 3 februari 2013

Djupa andetag

Jag ligger på sängen och andas lite. Mental förberedelse, kan man säga.
För idag ska vi på utflykt. Spännande utflykt! Till det blågula varuhuset med platta paket.

Och det är söndag. Och vi kommer inte att vara ensamma där. Och vi har en lång inköpslista.
Det gäller att hålla sig lugn, inte ha bråttom, inte irritera sig på familjer som tar upp hela gången och folk som stannar mitt i gången så ingen annan kommer förbi. Det gäller att ta det med jämnmod.

Så. Några djupa andetag till, sen kör vi.

Lugna som filbunkar.

4 kommentarer:

  1. Åh hua, samma som vi då ;-)))
    Hoppas det gick bra :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, visst är det hemskt!
      Kram!

      Radera
  2. Haha, jag mental förberedelse kan behövas för att klara upp ett sådant besök. Speciellt de där som pötsligt stannar upp mitt i...kan ge mig anledning att djupandas både en o två gånger..De gör att jag som kommer efterpå måste ha ögonen på dem istället för på det jag vill spana på. Å andra sidan är man rätt van, de där finns ju överallt, på Maxi, ute på stan, på spårvagnen ja to på jobbet...
    Hoppas ni hittade allt på listan! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de finns verkligen överallt, och det är lika irriterande varje gång. Men mest på Ikea, det är som om de samlas där :)
      Vi fick tag på nästan allt, men några grejer hoppade vi över. Får ta det en vardagslväll istället...
      Kram!

      Radera