fredag 22 februari 2013

Veckan i backspegeln

Det har varit en ganska intensiv vecka.
Måndag var arbetsdag, som vanligt. Det tär på kroppen nu, även om det är kul att vara med klassen.
Sedan hem där MacGyver väntade efter sitt Norrlandsäventyr. Så underbart att ha honom hemma igen. Min goseman.

I tisdags fyllde jag minsann år! Hela 33 år. Det blev en fin födelsedag med frukost på sängen, fika med fin vän och trerätters och rosor hemma på kvällen.

I onsdags blev jag av med oskulden kan man säga. En vän tog med mig till Ullared för att shoppa bebisprylar. Har aldrig varit i Ullared innan. Spännande värre. Och shoppat blev det. Tusenlapparna flög iväg, men nu är vi väldigt rustade inför det som komma skall. Shit, vad mycket grejer de hade!
Efter det besöket har jag varit helt ledbruten. Ska aldrig åka höggravid till Ullared igen.

Igår tog jag det jäkligt lugnt, hade inte kunnat göra något annat. Fast ett besök hos barnmorskan hann jag med. Fisen har nu vänt sig och huvudet är fixerat, så han ligger i startgroparna kan man säga! Han kan komma imorgon eller om flera veckor. Färdig är han ju, behöver bara tjocka till sig lite.

Idag har jag jobbat igen och det var förvisso kul, men jädrar vad jobbigt! Tur att det bara är en vecka kvar att jobba nu. Magen gör ont nu och har växt precis så mycket att jag går in i allting. Ett blåmärke börjar utvecklas ovanför naveln. Läckert!

Och nu ligger jag i soffan och slötittar på Lena Philipsson på tv. Men hon är inte min kopp te, så jag flyttar jag nog upp till sängen och läser en stund innan jag faller i den gravidas plågsamma sömn.

MacGyver är ute på nya äventyr, denna helgen ska han åka Vasaloppet. Men efter det kommer han inte utanför dörren annat för att åka till jobbet. Och för att handla till mig. Och för att åka till förlossningen. Det kan ju vara bra.

Dagens bilder är från veckans stora äventyr.





2 kommentarer:

  1. Ullared..ja du milde, det tar på krafterna det..gravid eller inte. Kläder till mig har jag nog aldrig lyckats hitta där men kläder till barnen..oh ja. Overaller, strumpor, vantar, mössor i mängder, sånt man behöver ha i mängd. När man väl kommer ut så är man totalt slut av allt kaos därinne..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, kläder till en själv hittar man inte, men oj, vad mycket de hade på barnavdelningen! Har köpt bodysar och pyjamasar till ett helt kompani känns det som :)
      Och vi hade tur, för det var en ganska lugn dag, när vi kom dit var vi nästan ensamma och när vi åkte därifrån var det förvisso mer folk, men ingenting mot vad det kan vara enligt min kompis. Jag fick en mjukstart, kan man säga och tur var väl det!
      Kram!

      Radera