torsdag 7 februari 2013

Harmoni

Kan man kanske inte säga att vi har här just nu, men ganska nära efter omständigheterna i alla fall.

Jag ligger i soffan bland kuddar som ser misstänkt juliga ut för att vara i februari. Jag har inte hittat de andra fodralen och kan därmed inte byta.
Magen är fortsatt besvärlig, det trycker, spänner och drar. Fisen är nog ganska stor nu och det känns ordentligt. Astrött eftersom jag inte kan sova på nätterna. Ont, snarkar så jag vaknar, kramp, upp och kissa och så håller det på hela nätterna igenom. Jag ska verkligen inte klaga, jag konstaterar mest att så här kommer det att vara i minst sju veckor till. Yay..?

Igår skulle jag baka paj, men det blev varma mackor istället (croque monsieur, om det ska låta fint). Så det skulle bli paj idag istället. Fast nu var osten slut, så det får bli nån annan nödlösning. Undrar när den där pajen blir verklighet...

Men trots kuddkaos, allmän oordning, utebliven paj och ont här och där har vi en skön kväll. Lyssnar på Ben Harper och får lite semesterfeeling, eftersom vi var på konsert med honom i Santa Barbara i somras. En tämligen magisk kväll.
Och rätt som det är fick MacGyver upp en tavla i köket och vips så blev det lite mer levande vid matplatsen.

Livet är fint, hur ledbruten jag än må vara :)

Idag blir det en Kalifornienbild, en touch av sommarkväll. Ben med sin gitarr...



1 kommentar:

  1. Lika trött är jag, sover inte heller men ahh, det går över..7 veckor du, det är ju snart!! Heja heja! Ta en sådan där dag emellan, det är nog bara bra att få stanna upp lite..
    Kram!

    SvaraRadera