söndag 24 februari 2013

Paris je t'aime

För länge länge sen (2004) bodde jag en termin i Paris. Jag pluggade franska (eh, ja. Jag gick på lektioner en gång i veckan i alla fall...) och jobbade som au pair. Nu var det inget jag trivdes särskilt bra med, så jag sa upp mig och åkte hem för gott innan jul.

Men allt var ju inte skit! Paris är en fantastisk stad och jag är glad över att ha bott där.

Och så fick jag fantastiska vänner också. Som jag inte träffat sen dess. Förrän igår, när vi hade återträff hemma hos en av dem, som flyttat till Göteborg.

Och det var som om tiden stått stilla i alla dessa år. Trots att det hänt jättemycket. Någon har fått barn, någon ska få barn, någon ska gifta sig, alla har vi vuxna jobb, men ändå är alla precis densamma som då, för länge länge sen.

Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Jag kom hem vid midnatt, alldeles mjuk och lycklig i kroppen. Och jag som brukar slumra till vid åttatiden...

Det här var nog min sista "utflykt" innan Fisen kommer, för jag blir helt mörbultad i flera dagar efter sådana här aktiviteter, men det känns som att bättre sista grej kunde jag inte ha valt. Kvalitetstid från början till slut!

Och idag kommer en fin vän med man och son hit med massa käcka babygrejer som vi får låna av dem. Fika har de med sig också. Underbart!

MacGyver tar sig framåt i Vasaloppet, jag har en app där jag kan följa hans framfart. Heja heja!

Kram på er och ha en härlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt..sådan kvällar lever kvar i kropp o knopp länge sedan! Längtar du efter lite Paris i fotoform så hoppas jag du hittat den här tjejen: http://magdalenashem.blogspot.se/
    Jag väntar otåligt på att hon skall få i ordning sin webbutik så jag kan shoppa foton från Paris. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har fnissat för mig själv flera gånger idag, när små minnen från gårdagen poppar upp. Det roliga är att fler minnen från Paristiden än de som behandlades igår också gjort sig påminda under dagen. Så himla härligt!
    Ska definitivt kolla upp den bloggen, Paris är så vackert och gör sig riktigt bra på bild :) Tack för tipset! Kramar!

    SvaraRadera