söndag 9 juni 2013

Borta!

Vi är på Österlen och göttar oss. Idag har bara slappat och tagit det lugnt. Tog en promenad runt en sjö i närheten. Över stock och sten och med halva Sveriges myggpopulation samlad. Men det gick bra det med.

Gårdagen spenderades i bilen. Vi stannade i Slöinge och fikade, på Nordhems inrådan. Himla mysigt ställe! Tyvärr var Elis på omysigt humör och ville inte alls amma i den fina trädgården, så vi fick slänga i oss fikan och sätta oss i bilen och amma.
På kvällen åkte vi in till Ica i Simrishamn, för att fylla på kylskåpet. Sen köpte vi pizza för att ta med oss tillbaka. Jag ville ha en prosciutto. De visste inte vad det var, så MacGyver fick ringa mig och fråga (Elis och jag satt kvar i bilen).
Det blev ändå fel. När vi kom tillbaka till stugan och öppnade kartongerna var det fullt med räkor på min pizza. Jag är allergisk mot skaldjur (ingen kraftig allergi, som tur är). Bara att peta bort, äta upp och hoppas på att jag inte skulle bli sjuk.
Det blev jag inte! Men vi köper aldrig pizza där igen. Tomat, ost och skinka, liksom. Hur svårt kan det vara?

Imorgon ska vi aktivera oss lite. Med vad får vi se. Havet kanske? Vi håller det lite öppet.

Kom på att detta inlägg kanske lät lite negativt. Det är inte alls meningen. Vi har det oförskämt bra. Jag är bara lite hungrig och det kan lätt sätta sig på attityden. Men MacGyver håller på att duka fram sin specialitet; pasta med tomatsås och parmesan. Så mig går det ingen nöd på!





3 kommentarer:

  1. Oooah va irriterande :D
    Jag är inte allergisk mot räkor, men tar av princip dem aldrig på en pizza, då jag hört alltför många bli magsjuk av eländet :D
    Kramar på dig och hoppas nästa pizza blir bättre :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh är ni iväg nu?!:) Jag läste igenom tipsen i inlägget under och ska försöka lägga dem på minnet. Jag tycker inte alls du låter negativ, för oss som läser och kanske också kommer iväg ditåt är det ju kanon med både hiss och diss.

    Jag är inget stort pizzafan (förutom pizzorna på Pizza hut som jag ääälskar) och tycker att det är svårt att hitta bra ställen som gör god pizza. Och att du fick skaldjur på din är ju uselt, i värsta fall hade du ju behövt slänga allt ju! Nu blev jag visst lite upprörd över din pizzaupplevelse här:)

    Hur länge skulle ni förresten vara kvar på Österlen? Hojta till om ni ser/hör om nåt boende där eller annanstans i Skåne som är fräscht och inte svindyrt. Gärna B&B eller nåt sånt. Ha det så mysigt med dina pojkar nu! Kram/tanja

    SvaraRadera
  3. Räkor på pizza...blä. Inte heller jag är allergisk mer än att jag tycker räkor skall pillas o plockas med o de skall vara färska =) Skämmer ut mig varje gång jag hittar räkor på menyn genom att fråga vad det är för några räkor. Burk av alla sorter går bort..Frysta kan duga när färska inte finns. Bortskämd? Nej då inte alls haha
    Kul att ni körde av vägen in till lilla Slöinge! Nu hittar ni dit i alla fall, Elis kanske är på myshumör nästa gång =)
    Hoppas resten av semestern blir fantastisk o så får du tipsa oss om fler mysiga små ställen senare. Stor kram från Nordhemsgatan o mig!

    SvaraRadera