fredag 28 juni 2013

Testing testing, one two three!

Vi var inne i stan idag och flanerade. MacGyver hade ett gammalt presentkort på Akademibokhandeln och så skulle vi köpa 2-årspresent till Elis kusin, som vi ska hälsa på imorgon.

Jag slog även till på att förnya mitt abonnemang och då även ta med mig en ny telefon hem. Jag har varit väldigt nöjd med min iPhone, men nu har pappas mobil gett upp och då kan han ju få min gamla om jag skaffar en ny! Fast mest var det väl det där ha-begäret som talade. Så nu har jag en femma och då måste jag testa så att blogger-appen funkar som den ska.

Sen köpte jag en bok om träning efter graviditet, känner att jag behöver stärka lite muskler både här och där. Och så reafyndade vi lite kläder till Elis på Lindex.
På Avenyn hittade vi en liten affär med massa Muminsaker. Så vi köpte några pinaler till fisen, som älskar sin Muminbok. Det är väl mest färgerna han älskar, men man kan ju låtsas att han blir tagen av berättelsen också!

Det blir en bild på fisen idag, han syns inte helt och hållet, men man ser att han är glad!


Nu ska jag sova, var hos tandläkaren 7.30 i morse, ingen rolig historia. 
Vad fan ska man med tänder till, anyhow?


2 kommentarer:

  1. Oj, det där nagellackecket dissade jag rätt hårt nu när det kom, gnällde till sambon att det såg ut att passa en tonåring med allt det där glittret. Nu får jag skämmas (!) och inser att jag ska ta och prova det för på dig såg det ju skitsnyggt ut!

    Jag minns att du frågade om mjukglassen men jag kan just nu inte minnas om jag svarade:/ Iaf: Max tyckte att det var jättegott och var väldigt nöjd. Jag tyckte dock inte att det går att jmf med "riktig mjukglass" tyvärr, den smakade mer...kemiskt eller tamt eller hur man nu ska säga. Med strössel på så var den väl ok. men kommer inte att köpa vaniljen nåt mer iaf...

    Och tänder kan man ju alltid ersätta- löständer är väl helt okej i vår ålder:-P Kramen!

    SvaraRadera
  2. Såg nu att bilden var jäkligt suddig, det var ett mobilinlägg. Även jag tyckte att det såg rätt fjortisaktigt ut först, men eftersom jag är äventyrlig och ungdomlig (höhö) av mig så testade jag i alla fall och blev positivt överraskad. Gör ett försök, man kan ju alltid ta bort det annars :)

    Jo, du svarade om glassen. Där besparade du mig en slant, hoppar nog över att testa den nu. Bättre att gå och köpa riktig då istället, och så får man ju motion på köpet!

    Ja, gud ja, löständer är det nya heta har jag hört! Har aldrig fattat varför man ska ha "levande" tänder, som kan gå sönder och hålla på. En mänsklig defekt, skulle jag säga.

    Kram kram!

    SvaraRadera