måndag 3 juni 2013

Sommarpanik!

Det är sommar ute! Jag har inga kläder för sånt här väder! Inga amningsvänliga kläder, alltså. Jag som älskar att ha klänning när det är varmt har nu ett stort problem. Jag kan ju inte gärna dra upp hela klänningen när jag ska amma, och jag vill inte förstöra dem genom att dra ner dem. Trixigt. En amningsklänning har jag lyckats hitta i alla fall, som inte var ful eller för dyr. Den här från Mama licious
JAMILLA WOVEN DRESS - NF, EIFFEL TOWER, large 
Shorts har jag, men dåligt med toppar till som man kan amma med. Jag kan ju ha ett amningslinne under, men alltså... Det blir sjukt varmt! Jag svettas nog som det är ändå för tillfället (tydligen svettas ammande kvinnor mycket. Jo tack!), så det känns inte så spännande. Det går ju också att ha topparna utan amningslinne under, men då blottar jag ju magen varje gång jag ska amma bland folk. Och det kan också kännas lite obekvämt.

Och visst kan jag ha amningslinnena som de är, men de är inte speciellt snygga. De funkar till vardags, men jag vill inte se likadan ut varje dag. Svart eller vitt, vad ska jag välja? Rafflande... Det är alltså såna där vanliga med tunna axelband, fast man kan knäppa upp och fälla ner så man kommer åt maten, så att säga.

Kjol är ju fint, men jag har ganska rejäla love handles för tillfället och inga kjolar sitter särskilt snyggt.

Och så har vi badklädessituationen. Alla mina bikinis utom en är för små upptill. Mina bomber ser obscena ut med de små trekanterna som knappt täcker en tredjedel. I Kalifornien köpte jag två bikinis som jag tyckte väldigt mycket om.


Den här från Quiksilver satt som en smäck i provrummet, men kändes märkligt liten när jag försökte använda den hemma. Det var nämligen boobsen som växte först när jag blev gravid. Fast det förstod jag inte då, jag trodde bara att jag gjort ett felköp...
Nu är de för övrigt ännu större, så ni kan ju tänka er hur det ser ut.
 
Den här, från Roxy, kan jag faktiskt ha fortfarande. En bikini, alltså. Alltid något!

Gaaah, jag blir tokig! Måste shoppa, big time! För alla pengar jag inte har... Och vad ska jag köpa? Jag vill inte köpa massa fula amningskläder (för de är inte snygga, alltså), men vanliga kläder är svåra att amma i...

Det blir en intressant klädsommar, helt klart. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar