tisdag 7 augusti 2012

California love, part 4

Boom! Jag slår till med ett rejält bildregn . Jag skriver inte så mycket om bilderna, har egentligen lite andra saker att göra (tvätta, äta och läsa en bok inför jobbstarten nästa vecka. Och gosa med Ophelia, det är viktigt!). Det bilderna föreställer är i alla fall Santa Barbara, Big Sur, Santa Cruz, Monterey och San Francisco. Är det förresten någon som vet hur man "suddar" ansikten? Såg att det sitter en man bakom MacGyver på en frukostbild och han är ju inte tillfrågad...

Håll tillgodo!








I Santa Barbara gick vi på Ben Harperkonsert. Den var minst sagt fantastisk. Särskilt när vår husgud Jack Johnson kom in på scen. Då blev det jämfotahopp och glädjetjut. Just när man trodde att det inte kunde bli bättre...



Högt ovan molnen i Big Sur, i jakt på en campingplats. Behöver jag nämna att vi inte hittade någon?

Jag vågar stå nära kanten! Är hyfsat höjdrädd, så det är en bedrift...





Till slut hittade vi en camping i redwoodskogen. Mysigt ställe!



Allt är stort i USA. Till och med klövern...







Nyförlovade och fnissiga.

Sämre ställe för ett frieri kan man hitta.






I brist på fancy restaurants fick det bli lite mousserande på campingen.

Men i Santa Cruz drog vi till med förlovningsmimosas!

4th of July på Santa Cruz beach.



Snygg brevlåda!



Fyrverkerier avnjuts bäst ståendes i vattnet, med mjuka vågor mot smalbenen.


Sjölejon i Monterey.







Knölval! De var så jäkla snabba, så bättre bild än så här fick jag inte till. Men de var sååå coola och det var sååå mäktigt!

Crêpesfrukost på vårt favorithak i SF; Honey honey.



Alcatraz.

När vi köpt våra ringar bjöd Tiffany's på champagne. Servicen där, alltså... Rekommenderas varmt!


Så vill jag också bli hedrad av mina vänner!

California Academy of Science. Lärorikt och trevligt!

De hade en superintressant utställning om jordbävningar. Älskar sånt! Vetenskapen runt det, alltså, inte förödelsen...

Strutsungarna var sötare än sötast.







Dags för hemfärd.

Kändes betydligt tråkigare än det ser ut.



Så! Nu ska jag ta tag i dagens göromål. Så fort Ophelia har lämnat mitt knä, som hon verkar tycka är den bästa platsen att sova på.

3 kommentarer:

  1. Bra inlägg du hade hos Mrs G.
    (Jag får inte lov att kommentera hos henne, jag är portad!)
    Hälsningar
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Det ovanstående var jag ju "tvungen" att kolla upp...Oj! Vilket krig men bra rutet! Det spelar ingen roll vem som står för den kriminella delen, vem utövaren är..han/hon har begått ett brott mot en medmänniska, en kriminell handling o vi har lagar som begränsar vad man inte får göra.
    Kanske beror individuella åsikter på egna erfarenhet eller ensidig information, vad vet jag. Jag tycker i vart fall att förtryck, misshandel,mord, mobbing, översitteri o en massa andra saker är fel fel fel. Kram till dig för visat mod!

    SvaraRadera