söndag 26 augusti 2012

Big news

Datorn är fortfarande sur, så det blir fortsatt mobilbloggande och därmed lite krasst med bilder.

Jag tänkte skriva ett sånt där grå vardaginlägg, om att jag mest har haft ont i huvudet och migrän och fortfarande är galet trött. Men jag orkar inte hålla inne med anledningen längre. Jag får inte ta en massa tabletter längre, särskilt inte migränmedicinen. Och det kan ju tyckas förfärligt jobbigt, ja det är förfärligt jobbigt, de senaste dagarna har varit ett helvete. Men när jag tänker på varför det är så här just nu blir jag så lycklig att jag känner mig lätt som en ballong som dansar runt uppe bland ulliga moln och sjunger glatt.

För det är så att min mage börjat växa. Inte för att jag har ätit så jäkla mycket på sistone, utan för att det finns en liten människa där inne. En människa som växer och frodas (hoppas jag) och som jag vill vara försiktig med. Så jag tar så lite tabletter jag bara kan och försöker njuta de stunder jag inte har ont.

För annars mår jag bra och inte särskilt illa eller så. Men jag är, som sagt, sjukt trött och seg och allmänt orkeslös. Så jag jobbar och vilar mig igenom tillvaron. Och äter. Och läser en jäkla massa om allt som hör graviditeten till. Det är hur intressant som helst! Innan har jag tänkt att mina gravida vänner kanske överdrivit förändringarna i kroppen en aning, men nu vet jag att så inte är fallet. Det är ju en surrealistisk upplevelse det här, och så himla cool! Ingenting är som vanligt och jag älskar det.

Tröttheten och alla tankar som snurrar runt har gjort att jag har blivit världens kassaste på att kommentera. Men jag läser fortfarande och jag blir alldeles varm i hjärtat när ni kommenterar här hos mig.

Oh, en sak till. Jag vet att många tycker att man ska vänta med att berätta tills när v 12 är avklarad, men det funkar inte för mig. Min tillvaro är upp och ned nu och jag vill att ni ska veta varför. Jag är nu i v 9 och allt känns bra. Skulle någonting hända får jag ta itu med det då. Just nu koncentrerar jag mig på mina ulliga moln och att vara helt och hållet lycklig.

Lite smått magiskt är det...

Att jag ska få en egen sån här (och att lille Bob ska få en kusin)!




4 kommentarer:

  1. hipp hipp hurra hurra- dvs STORT grattis till den nya lilla människan! Klart du skall vara rädd om lilla kokosflingan =)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack :-) Kokosflingan, vad rart! Lägger till det till alla smeknamn vi redan har på knytet. Kärt barn har många namn!
      Kramar!

      Radera
  2. Men herreguuuuud!
    Grattis!!!!
    Var det planerat el blev det bara?
    Gud så roligt! Hahha, jag fattade inte varför du var glad att inte äta ngt som dämpade ;-)
    Migrän ska dessutom bli bättre av att blivit gravid, så det önskar jag dig :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja det är himla kul! Det var planerat, men vi var inte beredda på att det skulle gå så fort. Vi var i chocktillstånd de första veckorna, men nu har vi lugnat oss.
    Har också hört det där med migrän och graviditet. Det verkar dessvärre inte gälla mig, så på den fronten är det riktigt jobbigt nu.
    Men jag försöker tänka positivt. Jag har ju faktiskt världens guldklimp i magen :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera