onsdag 8 augusti 2012

Det danska språket

Alltså, vi tittade precis på OS-handbollen mot Danmark. Jag älskar Danmark på många sätt och vis, det är ett väldigt trevligt land, tycker jag. Men när danskarna i slutet av matchen tog time out och deras tränare började prata kunde vi inte annat än att frusta av skratt. Det är verkligen stört omöjligt att förstå vad de säger, trots att språken är så lika. Jag kom osökt att tänka på den här filmen, som är något av det roligaste jag sett. Jag tröttnar aldrig. Nu var det något år sen sist, så nu var den naturligtvis ännu roligare. 



Kamelåså!

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha!!!
    Jag gillar Danmark o danskarna också men igår hade jag också svårt att hänga med..
    Klem og knus!

    SvaraRadera
  2. *asg* Jag brukar be dem ta det på engelska ;-)
    Kramar på dig!

    SvaraRadera