onsdag 22 augusti 2012

Teknikstrul

Hörni, nu har jag ju inte skrivit på ett tag igen. Min dator kommer inte överens med internet, så det går inte att blogga där. Och på MacGyvers dator har jag inga bilder, så den vill jag inte använda.

Jag tänkte i alla fall meddela att allt är finemang. Jag är fortfarande galet trött och idag har jag haft en fruktansvärd migrän. Den börjar lätta lite nu, så jag hoppas att den är borta helt när jag ska jobba igen. Jag har nämligen varit ledig idag! Jag vet inte om jag skrivit det innan, men jag jobbar 80% nu och är därmed ledig på onsdagar. Min chef vill gärna ha en hel och glad Caroline än en trasig och ledsen, så hon tyckte att en paus mitt i veckan vore bra. Jag höll med och så blev det. Det är jätteskönt!

En elevs mamma tyckte att jag skulle använda den lediga tiden till att ligga i sängen och äta punschpraliner. Eleverna höll med och en av dem utvecklade det hela lite "Men om du nu skulle tröttna på de där munschpralinerna (med m ja, ingen felstavning) så kan du ju äta hallongrottor istället". De är för rara, de små. Väldigt måna om sin fröken. Det blir kul att träffa dem imorgon igen, tvåan är den bästa årskursen, tycker jag. De vräker ur sig roligheter och tänkvärdheter på löpande band!

Vad händer annars? En hel del, skulle jag nog säga, men jag får nog hålla på det ett tag till. Ett litet projekt, skulle man kunna säga. Eller ett stort projekt. Vi får se var det landar...

Mysfian (Ophelia) har åkt hem och lägenheten är nu lite mindre hårig och lite mindre mysig. En fördel är att man kan ha balkongdörren öppen utan att behöva hålla koll hela tiden. Och att man kan slappna av där ute utan att behöva hålla ett öga på henne, så att hon inte hoppar upp på räcket och trillar ner.

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

  1. Åååh de är ju för goa när de polerar sig :)
    GLÖM inte den där scannen på skallen nu.
    Stor kramis!

    SvaraRadera